همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم با اعلام اینکه کلیه نشریاتی که از کمیسیون نشریات وزارت علوم مجوز گرفته‌اند به صورت الکترونیکی منتشر خواهند شد، گفت: انتشار الکترونیکی این نشریات، علاوه بر صرفه‌جویی، کاهش هزینه، دسترسی و نظارت آسان را هم در پی دارد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر مظفر شریفی در نشست خبری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اعلام این خبر گفت: توسعه دانش‌بنیان در کشور به سه مؤلفه اصلی زمینه‌سازی و توسعه زیرساخت‌های علم و دانش، تولید هدفمند علم و نشر علم نیاز دارد و باید هماهنگی لازم بین این سه مؤلفه صورت گیرد تا توسعه پایدار محقق شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه 154 قطب علمی از ابتدای سال 90 در رشته‌های علوم انسانی، کشاورزی، فنی و مهندسی، دامپزشکی و علوم پایه مشغول فعالیت هستند، افزود: توسعه مراکز پژوهشی که مرتبط به حوزه تولید علم است در دستور کار بوده است و 743 موسسه پژوهشی در کمیسیون شورای عالی گسترش و کمیته شورای عالی به تصویب رسیده است.

شریفی با اشاره به اینکه 129 نشریه ترویجی و 875 نشریه علمی پژوهشی ایجاد شده است، افزود: رشد کمی نشریات داخلی خوب و قابل قبول بوده و در خصوص کیفیت آنها نیاز به سیاست‌گذاری‌های بیشتر است که به همین جهت از آغاز سال 93 برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت نشریات علمی داریم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم افزود: 266 موسسه یا واحد پژوهشی توسط بخش خصوصی از کمیته پژوهشی شورای گسترش آموزش عالی مجوز گرفته‌اند.

وی در پایان این نشست گفت: قرار است در سال ۹۳ حداقل ۱۰۰ نشریه خوب را شناسایی و به نمایه‌های معتبر بین‌المللی وارد کنیم.

کد خبر 253473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز