شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: نخستین خط تولید گوشی همراه (موبایل) ایرانی یک ماه دیگر در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش همشهری، این در حالی است که دو تن از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از تحولات پس از افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و روند تولید گوشی های ساخت داخل اظهار بی اطلاعی کرده اند.
حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل اعلام کرد، پس از اعلام عقد قرارداد میان شرکت های داخلی و خارجی، اطلاع جدیدی از مراحل پیشرفت کار به نمایندگان مجلس ارائه نشده است. وی تأکید کرد که نظارت و پیگیری در اجرای سیاست های دولت در این زمینه و دیگر بخش ها ضروری است و بدون وجود نظارت نمی توان انتظار داشت که سیاست های اعلام شده به نتیجه برسد.
بر اساس برنامه اعلام شده ازسوی دولت از حدود سه ماه پیش با افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در کشور، زمینه تولید انواع داخلی آن با همکاری شرکت های خارجی فراهم شده است.
محسن شاطرزاده معاون امور تولید وزارت صنایع و معادن تأکید کرده است که دو کارخانه تولید گوشی همراه (موبایل)، ماشین آلات مورد نیاز خود را وارد کرده اند و تا یک ماه دیگر محصول تولیدی خود را عرضه خواهند کرد.
به گفته وی، تاکنون ۱۲شرکت ایرانی، تولید گوشی همراه را درخواست کرده اند.
حسین استکی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی  عضو کمیسیون صنایع نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با حمایت از افزایش تعرفه ها برای تشویق تولید داخل از نحوه پیشرفت برنامه های وزارت صنایع در زمینه تولید گوشی تلفن همراه اظهار بی اطلاعی کرده بود.
کد خبر 2531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز