علی اصغر محمدی: برخوردهای نامناسب از ناحیه برخی افراد تندخو و کج سلیقه در کشور عربستان با زوار ایرانی اعتراض علما و مراجع تقلید را بر انگیخت.

در همین حال رئیس سازمان حج و زیارت نیز در جمع خبرنگاران گفت: برخوردهایی که در کشور عربستان با زائران صورت می‌‏گیرد، بیشتر مسائل اعتقادی آنان را هدف قرار داده و این مسئله بیش از اینکه به کشور ما صدمه وارد کند، مصالح کشور عربستان را هدف قرار داده است.

مصطفی خاکسار قهرودی در این باره اظهار داشت: اگر عمره در تعارض جدی با اصول ما باشد قطعا این سفر مستحبی انجام نخواهد شد و هیچ کس حاضر نیست با زیر پا گذاشتن اصول به این سفر اعزام شود.

وی در باره اخباری مبنی بر برخورد با بانوان ایرانی در عربستان گفت: اخباری که در این زمینه اعلام شد، صحیح نبوده است چرا که وضعیت حجاب خواهران ایرانی طوری نیست که بخواهد برخوردی  از ناحیه عربستان صورت بگیرد، اما زائران خواهر ایرانی باید با توجه به ویژگی‌‏های مکانی، در رعایت حجاب خود دقت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: ثبت نام حج عمره تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد و تعجیلی برای ثبت نام وجود ندارد و ظرفیت عمره مفرده برای اعزام تا 2سال تکمیل است و عجله‌‏ای برای ثبت نام وجود ندارد.

قهرودی افزود: کسانی که تا پایان اسفند سال 85 ثبت نام حج تمتع کرده‌‌‏اند، شامل قانون جلوگیری از اعزام دوباره به حج تمتع نمی‌شدند، ولی شایسته‌‏تر است که این افراد فیش‌های خود را به 2 سفر عمره مفرده تبدیل کرده و بدون اولویت اعزام شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 322 هزار نفر زائر به عمره مفرده مشرف شده و عملیات عمره تا اواسط شهریور پایان خواهد یافت و در مجموع 620 هزار نفر در غالب 5 هزار کاروان امسال به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

همچنین امسال 102 هزار زایر ایرانی به حج تمتع اعزام خواهند شد و 2/1میلیون متقاضی نیز در نوبت تشرف قرار دارند که با در نظر گرفتن سهمیه ایران برای حج تمتع تشرف این تعداد متقاضی بیش از 10سال طول می کشد.

کد خبر 25272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز