همشهری آنلاین: معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات بالینی پرستاری خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت بهداشت، محمد میرزابیگی با اعلام این خبر گفت: باید با ایجاد انگیزه در پرستاران به نقطه‌ای برسیم که نظام سلامت در عرصه پرستاری احساس کارآمدی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه نظام پرستاری کشور رضایتمندی مردم از خدمات درمان و پرستاران است، تاکید کرد: در ابعاد مختلف پیشگیری، بازتوانی و درمان در حوزه مراقبت و پرستاری نقص‌هایی وجود دارد.

میرزابیگی با اشاره به چالش‌های نظام سلامت ادامه داد: حدود 150 چالش در این بخش شناسایی شده است که حداقل می‌توان به 25 مورد آن در یک بازه زمانی مشخص چهار ساله رسیدگی کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید به مردمی که می‌خواهند از خدمات پرستاری غیردولتی استفاده کنند آگاهی‌های لازم را بدهیم، افزود: این بخش ساماندهی مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش امید در بیماران گفت: موفقیت پرستاران در بخش درمان مراقبت تأثیر زیادی بر سطح رضایتمندی بیماران دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نحوه برنامه‌ریزی در بخش پرستاری باید با استفاده از تفکر و خرد جمعی نخبگان پرستاری کشور باشد، تشکیل کمیته 25 نفره برنامه‌ریزی برای برنامه‌های اولویت‌دار با مشارکت و قطب‌بندی دانشکده‌ها را از جمله فعالیت‌های معاونت پرستاری دانست.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی پرستار در مناطق محروم از طریق ایجاد مشوق‌های آموزشی و انگیزشی، گفت: در یک برنامه پنج ساله این کار را عملی می‌کنیم.

میرزابیگی با بیان بازنگری در سیاست آموزش‌های مداوم، مدون و بازآموزی‌ها افزود: همکاری در بخش بازنگری آموزش‌های آکادمیک و مهارتی پرستاری باید به صورت کاربردی‌تر در بالین وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نرم‌افزاری کردن استانداردهای خدمات و روش‌های کار در بخش‌ها، از تدوین طرح راه‌اندازی مراکز تحقیقات بالینی پرستاری خبر داد.

میرزابیگی همچنین از تدوین دوره‌های مهارتی کوتاه‌مدت بالینی برای پرستاران بخش‌های ویژه و تدوین راهکارهای ارائه مراقبت‌های معنوی و عملی‌تر کردن اخلاق حرفه‌ای خبر داد.

کد خبر 252701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز