پیمان معادی با حضور در کارگاه بازیگری ساخت‌وساز نقش علی سرابی، از تجربه‌های بازیگری خود در سینمای حرفه‌ای و پروژه‌های بین‌المللی گفت و به این نکته اشاره کرد که هرگز حاضر نمی‌شود در فیلمی خلاف عقاید و ارزش‌های ایرانی اسلامی بازی کند.

پیمان معادی

 این بازیگر و کارگردان سینمای ایران که به‌تازگی در فیلم آمریکایی «اردوگاه اشعه‌ایکس» ایفای نقش کرده، با اشاره به علاقه 65میلیون ایرانی به بازیگری گفت: باید همه آنها که می‌خواهند بازیگر شوند بدانند شرایط بازی در سینما و تئاتر سخت‌تر از چیزی است که خیلی‌ها تصور می‌کنند. بازیگری هم مانند مشاغل دیگر نیاز به کسب مهارت دارد و البته می‌توان این مهارت را از روش‌های مختلف کسب کرد.

بی‌اعتنایی به پیشنهادهای مسحورکننده

به گزارش مهر، معادی در بخش دیگر سخنان خود شرایط بازیگران حرفه‌ای سینما را چنین توضیح داد: داستان بازیگری در سینمای دنیا بسیار پیچیده و گسترده است و برای کسانی که سودای بیخودی بازیگر شدن ندارند و حقیقتا زحمت این کار را می‌کشند، می‌تواند نکته‌هایی ارزشمند و مفید داشته باشد. از آن سوی مرزها پیشنهادهایی به‌دست من می‌رسد اما هرگز خودم را مسحور این پیشنهادها نکرده و نمی‌کنم. اصول و استانداردهای بازیگری ایجاب می‌کند بازیگر در هالیوود و سینمای ایران همواره با این پرسش مواجه شود که چه کاری را باید انجام دهد، چه کاری را نباید.

بازیگر «درباره الی» با اشاره به پیشنهاد بازی در سریالی بسیار جذاب با حضور 8کارگردان مطرح دنیا گفت: من به‌دلیل پاسخ به همین پرسش‌هایی که در چارچوب محیط بازیگری حرفه‌ای برای خودم مطرح می‌شود این پیشنهاد را رد کردم. در عوض 6‌ماه است با حداقل دستمزد و حداکثر مشقت مشغول کار در نمایش «در انتظار گودو» هستم و حسابی از حضور در آن لذت می‌برم. اهمیت کار یک بازیگر مربوط به فیلم‌هایی است که بازی نکرده و برای این امر صبوری شرط اساسی است.

بازی در فیلم ضد‌ایرانی و اسلامی؟ هرگز!

معادی با اشاره به نقدهایی که به حضور او در سینمای جهان می‌شود، افزود: من هرگز حاضر نیستم در فیلمی بازی کنم که منافی ارزش‌های دینی و اسلامی مردم کشور و حتی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. این تصمیم ربطی به ترس من از آینده شغلی ندارد. هرگز دوست ندارم در فیلمی بازی کنم که در آن به اسلام، دین و مذهب مردمم توهین کنند. هر فیلمی با این معیارها ساخته شود از نظر من احمقانه است و من حتی حاضر نیستم آن را تماشا کنم. بازیگر فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» با اشاره به تولید برخی فیلم‌های ضد‌ایرانی در هالیوود گفت: «آرگو» از نظر من فیلمی بسیار سطح پایین است که دغدغه آدم‌هایش دغدغه هیچ‌کس دیگری جز خود آنها نیست؛ دغدغه خیلی از مردم جهان و سینماگران همان 300نفر بیگناهی است که در سانحه هواپیمایی ایرباس کشته شدند و هیچ‌کس هم در این فاجعه غم‌انگیز از دولت ایران عذرخواهی نکرد و حتی فرمانده ناو وینسنس مدال شجاعت دریافت کرد. اینها برای هر انسانی در هر جای دنیا دغدغه است و دوست دارند روزی یک فیلم خوب درباره آن ببینند.

خانواده مهم‌تر از سینما

معادی در پایان با بیان اینکه بازیگر حرفه‌ای کسی است که با آدم‌های ارزشمند و کسانی که او را نقد می‌کنند معاشرت می‌کند، افزود: باز هم می‌گویم سینما با همه بزرگی‌اش کوچک‌تر از آن است که جای خانواده را بگیرد. من معتقدم اگر فضایی امن برای بازیگر مهیا باشد، او هم متمرکزتر و خلاق‌تر می‌شود.

کد خبر 252444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز