همشهری آنلاین: عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: تعهد اهالی رسانه در حفظ و پاکیزه‌نویسی زبان فارسی ضامن حفظ این زبان است.

موسی اسوار

به گزارش ایرنا، موسی اسوار روز شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات کشور که با حضور حسن روحانی رییس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد اظهارداشت: این فرهنگستان مجاهده اهالی مطبوعات برای حفظ زبان فارسی را ارج می نهد و روزنامه نگاران را همکاران خود می داند.

وی با بیان آنکه بر اساس قانون و سند چشم انداز 20 ساله صیانت از زبان فارسی یکی از وظایفی است که باید اجرا شود گفت: مطبوعات نقش بسیاری در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه دارد از این رو انتظار می‌رود که اهالی رسانه با پاکیزه‌نویسی و دوری از زبان‌هایی که به تقلید از ادبیات خلاصه اینترنت ترویج پیدا کرده است، تلاش کند.

اسوار توضیح داد: یکی از شاخص‌های مهم پاکیزه‌نویسی رعایت زبان فارسی و پرهیز از کاربرد لغات زبان‌های دیگراست. خط فارسی چهره معنوی زبان فارسی است که مستلزم به حفظ آن هستیم. ما در این فرهنگستان به دنبال آن هستیم تا با جایگزینی و برابر نهادن به جای لغات زبان‌های بیگانه به احیای زبان فارسی و حفظ آن تلاش کنیم.

مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیرارشاد، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان، فرهیختگان، اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و پیشکسوتان و فعالان مطبوعات و رسانه کشور، جمعی از خانواده معظم شهدا و درگذشتگان مطبوعات و رسانه درسال 92 در تالار وحدت تهران برگزار شد.

دراین مراسم از 35 نفر از روزنامه نگاران، عکاسان، خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر و تجلیل شد.

همچنین در این جشنواره در چهار بخش ویژه از چهره‌های مطبوعاتی تجلیل شد.

کد خبر 252333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز