همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور، استاندار جدید خراسان رضوی را به رعایت اعتدال در همه امور و بهره‌گیری از همه نیروهای معتدل که با آرمان‌های دولت همراه هستند، صرف‌نظر از علایق سیاسی آنان توصیه کرد.

به گزارش فارس، دکتر حسن روحانی در جلسه هیئت دولت همراه با تعیین استاندار خراسان رضوی، با بیان اینکه خراسان رضوی مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) و ملجأ و پناهگاه مردم از نظر معنوی و روحی است، مشهد را از مظاهر عمده ارتباط مردم ایران و مسلمانان کشورهای دیگر با خاندان رسالت دانست و سایه لطف و عنایت امام رضا (ع) را در همه مقاطع حساس، سبب حفاظت از کشور ذکر کرد.

وی مدیریت استان خراسان رضوی را به جهت اینکه عرصه خدمت به زائران حرم رضوی و خیل عظیم مشتاق آن حضرت از سراسر جهان اسلام است و می‌تواند بخش مهمی از دیپلماسی عمومی ما با دیگر مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی را شکل دهد، فوق‌العاده مهم ارزیابی کرد و رفتار پسندیده با زائران را سرمایه و خاطره ارزشمندی دانست که می‌تواند به تقویت روابط بین ملت ما با دیگر ملت‌های مسلمان منجر شود.

رییس‌جمهوری با تأکید بر لزوم هماهنگی با نماینده رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، این هماهنگی‌ها را موجب هم‌افزایی در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان و خدمت‌رسانی شایسته به زائران حرم رضوی دانست.

وی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری شایسته از گردشگری مذهبی، ارایه خدمات گردشگری سلامت به زائران مسلمان دیگر کشورها را مایه هم‌افزایی بیشتر در جذب گردشگر و تقویت اشتغال در استان ذکر کرد و گردشگری را از جمله مهمترین و کوتاه‌ترین راه توسعه اشتغال برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توسعه جذب گردشگر مذهبی به خراسان رضوی، زمینه توسعه گردشگری در مناطق دیگر کشور نیز فراهم شود.

رییس‌جمهوری، استان خراسان رضوی را به جهت کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و بخش خصوصی، از استان‌های مهم کشور توصیف و دستگاه‌های مسئول را به حل مشکل آب در استان و تقویت بخش کشاورزی توصیه کرد.

وی استاندار خراسان رضوی را به رعایت اعتدال در همه امور و بهره‌گیری از همه نیروهای معتدل که با آرمان‌های دولت همراه هستند، صرف‌نظر از علایق سیاسی آنان توصیه کرد.

رییس‌جمهوری همچنین استاندار جدید استان را از نیروهای معتدل، اخلاقی، دلسوز و پرتلاش دانست و اظهار امیدواری کرد که در پرتو همین ویژگی‌ها و با اهتمام فراوان بتوانند امید و آرامش در مردم را تقویت کنند.

روحانی با ذکر خاطره‌ای از دوران انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، افزود: مشهد نقطه شروع و پایان برنامه‌های انتخاباتی‌اش بوده است و شور و هیجان و اشتیاق کم‌نظیر مردم نسبت به آرمان‌های دولت تدبیر و امید را دینی نسبت به مردم با وفا و پرشور استان بر عهده خود و دولت دانست و استاندار را به برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای ادای شایسته این دین سفارش کرد.

کد خبر 252083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز