سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مکزیک نسبت به ساخت بخشی از دیوار حائل آمریکا در خاک این کشور اعتراض کرد.

به نوشته ال موندو، این اعتراض پس از آن از سوی دولت مکزیک مطرح شد که بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد ، دولت ایالات متحده بخشی از دیوار حائل مرزی میان دو کشور را در خاک مکزیک بنا کرده است.

وزیر امور خارجه مکزیک در یادداشتی که به سفارت  آمریکا در این کشور ارسال شده نوشته است که طبق بازرسی‌های دوره‌ایی انجام شده در مرز مکزیک و آمریکا مشخص شد که دولت آمریکا با نقض حریم مرزی و با نفوذ  به خاک مکزیک دیواری فلزی به طول 5 کیلومتر ساخته است.

در ادامه یادداشت وزارت امورخارجه مکزیک آمده است: در برخی از مناطق این دیواره فلزی تا 1.8 کیلومتر در عمق خاک مکزیک ساخته شده است.

وزارت امور خارجه مکزیک در این یادداشت اعتراض آمیزکه به سفارت آمریکا در مکزیکو سیتی ارسال شده است، مخالفت خود را با احداث بخش‌هایی از دیوار حائل آمریکا در خاک مکزیک اعلام کرده و برچیده شدن فوری بخش‌هایی از دیوار که در حریم  مرز‌های مکزیک بنا شده را درخواست کرده است.

در بخش دیگری از این یادداشت نیز آمده است:این دیوار به جو همکاری و ارتباطی که باید میان دو کشور وجود داشته باشد لطمه می‌زند و راه حل مشخصی را نیز برای مسائل مشترک در مناطق مرزی ارائه نمی‌کند.

وزارت امورخارجه مکزیک همچنین ساخت این دیوار را برای محیط زیست مناطق مخرب توصیف کرده است.

دولت آمریکا در حال ساخت دیواری با طول 1125 کیلومتر در مرز خود با مکزیک است. کنگره آمریکا(مجالس سنا و نمایندگان) پیشتر ساخت 575 کیلومتر از این دیوار  تا پایان سال 2008 را به تصویب رسانده بود. [سابقه خبر]

کد خبر 25183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز