دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با ابلاغ قانون بودجه ۹۳ و قطعی‌شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، دولت خود را در روزهای مانده به پایان سال آماده اجرای این فاز می‌کند.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که برخلاف دولت دهم، دولت یازدهم می‌خواهد از همان ابتدای سال تکالیف بودجه ازجمله هدفمندی را به مرحله اجرا درآورد. این اقدام حتی پیش از شروع سال جدید آغازشده؛ به‌گونه‌ای که قیمت آب و برق در ‌ماه پایانی سال92 افزایش یافت و به‌احتمال زیاد سایر حامل‌های انرژی هم به‌تدریج از فروردین ‌ماه افزایش می‌‌یابد.

به گزارش همشهری، هیأت دولت جلسه ویژه و فوق‌العاده‌ای در مورد تعیین چگونگی اجرای مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها‌، نحوه ثبت‌نام دوباره از متقاضیان یارانه نقدی و زمان اجرای آن برگزار کرد. اگرچه خبری از نتیجه جلسه و تصمیمات اتخاذی منتشرنشده اما به‌نظر می‌رسد که احتمال موکول‌شدن توزیع فرم و زمان ثبت‌نام به سال آینده وجود دارد.

پیش از این وزیر اقتصاد از آغاز ثبت‌نام متقاضیان یارانه نقدی در روزهای پایانی سال خبر داده بود که با توجه به مشغولیت مردم در شب عید قدری عجیب بود. با این حال هنوز در مورد زمان و نحوه ثبت‌نام از متقاضیان یارانه نقدی خبری منتشرنشده؛ چه اینکه دولت براساس قانون بودجه 3‌ماه فرصت دارد تا تکالیف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند اما گویا دولت بسیار زودتر از موعد قرار است کلید فاز دوم را بزند. یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد جزئیات فرم‌های خوداظهاری یارانه نقدی به همشهری گفت: دولت در حال طراحی فرم است اما به‌نظر می‌رسد همانند اظهارنامه‌های مالیاتی، در این فرم‌ها اطلاعاتی از میزان درآمد و ثروت افراد خواسته شود.

جعفر قادری در مورد زمان توزیع فرم خوداظهاری و اصلاح قیمت‌ها گفت: دولت 3‌ماه برای تدوین آیین‌نامه زمان دارد که می‌تواند از همان ابتدا آن را تدوین و اجرا کند یا آن را در پایان 3‌ماه انجام دهد اما به‌نظر می‌رسد فرم‌ها همین امسال توزیع خواهد شد و اصلاح قیمت‌ها نیز که از همین امسال کلید خورده، می‌تواند به تناوب درمورد حامل‌های دیگر اعمال شود.

کد خبر 251817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز