سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا از روز سه‌شنبه 26 ژوئن با شرکت 12 تیم از قاره آمریکا در ونزوئلا آغاز می‌شود.

5تیر چهل و دومین دور رقابت‌های جام قهرمانی آمریکای لاتین با دیدار اروگوئه و پرو در شهر مریدا آغاز می شود. این جام یکی از قدیمی ترین رقابت‌های میان قاره ای است و انتظار می‌رود دیدارهای آن در بیش از یکصد و پنجاه کشور جهان پخش تلویزیونی داشته باشد.

هرچند آرژانتین در سال ۱۹۱۰ میلادی عنوان قهرمانی این تورنومنت را تصاحب کرد، اما کوپا آمه‌ریکا رسما در سال ۱۹۱۶ آغاز شد. آرژانتین با کسب پانزده عنوان قهرمانی، اروگوئه ۱۴ عنوان و برزیل ۷ عنوان اقتدار خود در فوتبال آمریکای لاتین و جهان را به نمایش گذاشته اند.

این جام تا سال ۱۹۹۳، جام کشورهای آمریکای جنوبی بود ولی از سال‌های گذشته کشورهای آمریکای مرکزی و شمالی نیز در این رقابت‌ها حضور دارند. امسال هم ملی‌پوشان مکزیک و آمریکا به این رقابت‌ها پیوسته اند.

به گزارش دویچه‌وله آلمان، از روز پنج شنبه گذشته کار احداث مسیر اتوبان از فرودگاه سیمون بولیوار تا کاراکاس پایتخت ونزوئلا به پایان رسیده و اکنون ۲۰ دقیقه بیشتر تا کاراکاس راه نیست.

سیمون بولیوار مبارزی بود که در اوائل قرن نوزدهم تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین را از استعمار اسپانیا نجات داد. اما حال برای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که خود را میراث دار فیدل کاسترو و سیمون بولیوار می‌داند، ایالات متحده آمریکا دشمن اصلی است که نه در آن سوی اقیانوس، بلکه در شمال قاره قرار دارد. در مسیر اتوبان هم تصاویر عظیمی از ارنستو چه گوارا دیگر مبارز آمریکای لاتین توجه را به خود جلب می کند.

هوگو چاوز ، رئیس جمهور ونزوئلا ، میزبان این دوره از رقابتهای کوپا آمه‌ریکا

کیسی کلر دروازه بان تیم ملی آمریکا به خاطر مسائل سیاسی حضور تیم آمریکا در رقابت‌های ونزوئلا را نامساعد می‌داند و می‌گوید در صورتی که دو تیم در مقابل هم قرار گیرند، آمریکائی‌ها با فشار زیادی روبرو خواهند بود. در همین حال هوگو چاوز بی صبرانه منتظر رودرروئی دو تیم ونزوئلا و آمریکا در مرحله  یک چهارم نهائی است و گفته است، آقای خطرناک( جرج بوش ) ناک اوت خواهد شد.

این رقابت‌ها در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

 گروه اول : ونزوئلا ، اروگوئه ، پرو ، بولیوی
 
گروه دوم : برزیل ، اکوادور، شیلی ، مکزیک
 
گروه سوم : آرژانتین ، پاراگوئه ، کلمبیا ، آمریکا

کد خبر 25167

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز