همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مراجع قانونی و قضایی خواست که با دانشگاه ایرانیان برخورد کند.

به گزارش ایرنا، به دنبال غیرقانونی خواندن فعالیت دانشگاه ایرانیان به منظور جذب دانشجو، این دانشگاه عصر یکشنبه 11 اسفند ماه با انتشار مطلبی اعلام کرد که کماکان به روند فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سیدحسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به این اظهارات، گفت: این دانشگاه همچنان غیرقانونی است، ما بارها اعلام کرده‌ایم که دانشگاه ایرانیان مجوزهای لازم برای جذب دانشجو و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی را ندارد.

وی اعلام کرد: این اقدام دانشگاه ایرانیان کاملاً غیرقانونی است؛ از این رو نیاز است که مراجع قانونی و قضایی با این روند برخورد کنند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم پیش از این نیز اعلام کرده بود که دانشگاه ایرانیان هیات علمی ندارد و کسانی که برای هیات علمی به وزارت علوم معرفی شده‌اند، عضو هیات علمی دیگر دانشگاه‌های کشور هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی به دانشگاه ایرانیان وجود ندارد، گفته بود: ما از دانشگاه ایرانیان می‌خواهیم که برای ادامه فعالیت خود از دفتر موسسات غیرانتفاعی وزارت علوم مجوزهای رسمی را دریافت کند.

پرونده دانشگاه ایرانیان در وزارت علوم حقوقی شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعلام کرد: پرونده دانشگاه ایرانیان هم اکنون در این معاونت در حال بررسی است.

نصیری قیداری افزود: دانشگاه ایرانیان قطعاً بدون مجوز وزارت علوم نمی‌تواند اقدام به جذب دانشجو کند و چنین اقدامی برخورد قانونی در پی خواهد داشت.

بر طبق این گزارش، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق در سال 1390 از اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی دانشگاه ایرانیان خبر داده بود؛ علاوه بر احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و سید حسن موسوی اعضای هیات موسس این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 251602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز