همشهری آنلاین: رئیس جمهور با حضور در مراسم تقدیر از طرح‌های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خورازمی از برگزیدگان سه بخش این جشنواره تقدیر کرد.

ناوشکن

به گزارش تسنیم، مراسم تقدیر از طرح‌های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی سال 1392 با حضور رئیس جمهور برگزار شد و از 25 طرح داخلی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان برگزیدگان نهایی تقدیر شد.

براساس این گزارش، برگزیدگان طرح‌های داخلی در 4 حوزه پژوهشی بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌های توسعه‌ای و برگزیده موفق در تولید ملی مورد تقدیر قرار گرفتند که رتبه دوم پژوهش‌های توسعه‌ای به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی به منظور طراحی و ساخت ناوشکن جماران تعلق گرفت و امیر حبیب‌الله سیاری به نمایندگی از سازمان‌های همکار، جایزه این بخش را دریافت کرد.

همچنین رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی به سازمان صنایع هوایی برای ساخت شبیه‌ساز کامل و متحرک هواپیمای ایران 140 تعلق گرفت. همچنین موشک‌انداز ضد زره ذوالفقار که توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران (صایران) و صنایع الکترویک شیراز (صاشیراز) راه‌اندازی شده است رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای را در داخل کشور تقدیر کرد.

استاد مجید سمیعی رتبه اول پژوهش‌های بنیادی برگزیده ویژه را در طرح پیشبرد مرزهای دانش در جراحی مغز و اعصاب در جهان و تلاش در ارتقاء‌ این دانش در ایران کسب کرد.

کد خبر 251550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز