دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه ادب وهنر: نخستین نشست خبری ششمین جشنواره تئاتر بانوان با حضور مسئولان امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

اعظم بروجردی، دبیر این جشنواره در این نشست با اشاره به تأثیر سیاست‌های تدوین‌شده جشنواره تئاتر بانوان در مراحل انتخاب متون و آثار اجرایی گفت: بیشتر متن‌های ارسالی مشکلات و معضلاتی از زنان را بیان کرده بودند که علاوه بر همسونبودن با سیاست‌های جشنواره قابلیت اجرای عمومی هم نداشتند. متأسفانه هنرمندان ما کمتر به زنان شاخص و قدرتمند پرداخته‌اند و باید در این زمینه بیشتر تحقیق و پژوهش کرد و نباید روی موضوع‌های سهل‌الوصول تمرکز کرد.

مدیر امور نمایش معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با اشاره به کمبود نمایشنامه‌ها و متون نمایشی جدید در جشنواره‌ها یادآور شد: مشکلات جامعه باید از زوایایی دیده شود که قابلیت مطرح شدن در جامعه را داشته باشد. زاویه دید تئاتر باید به گونه‌ای باشد که جامعه را نقد کند و این را به صورتی نشان دهد که موجب اصلاح معضلات شود.

علی اکبر قاضی نظام  درباره تقویت متون نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر بانوان در سال‌های آینده گفت: قصد داریم در سال‌های بعد سفارش‌هایی را به نمایشنامه‌نویسان با موضوعات متناسب با سیاست‌های یادشده ارائه دهیم.علاوه بر اینکه سه کار برتر جشنواره اجرای عمومی خواهند داشت، امکان اجرای نمایش‌های برگزیده جشنواره و حتی نمایش‌های شهرستان را نیز در سالن‌های فرهنگسراها فراهم می‌کنیم و در این خصوص به شدت در حال تجهیز و آماده‌سازی این سالن‌ها برای استفاده اهالی تئاتر هستیم.

کد خبر 25126

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز