همشهری آنلاین: پدر علم حقوق ایران گفت که کانون وکلای دادگستری مرکز باید موضوع رد صلاحیت وکلای دادگستری را پیگیری کند.

ناصر کاتوزیان

دکتر امیرناصر کاتوزیان طی سخنانی در شصت و یکمین جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد، اظهار کرد: این جشن، جشن پایداری، استقلال و همبستگی وکلا و نشانه علاقه‌مندی آنها به استقلال است.

به گزارش ایسنا؛ وی افزود: بنده از بیمارستان برای حضور در این جشن آمده‌ام تا علاقه‌مندی خود را به استقلال نهاد وکالت و کانون وکلا نشان دهم.

پدر علم حقوق ایران با ابراز ناراحتی از ردصلاحیت 29 نفر از نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز، گفت: پاسخ سوال‌های خود را که از این موضوع در ذهن دارم، نیافتم و امیدوارم شما پاسخ لایقی برای سوال‌هایم پیدا کنید.

کاتوزیان ادامه داد: متاسفانه کسانی که چندین پست سیاسی داشته‌اند و در گذشته نیز عضو هیات مدیره کانون مرکز بوده‌اند، ردصلاحیت شده‌اند. این امر نشان دهنده این است که یعنی انتخاب شما را قبول نداریم. در صورتی که در یک انتخابات حرفه‌ای چه کسی بهتر از اعضای کانون وکلا می‌تواند صلاحیت حضور در این انتخابات را داشته باشند.

پدر علم حقوق ایران در پایان با بیان اینکه باید احترام همه انسان‌های شایسته و ارجمندی که در این جشن حضور یافته‌اند، حفظ شود، گفت: از کانون وکلای دادگستری می‌خواهم که در مقابل این گونه برخوردها بایستد.

 

کد خبر 251108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز