همشهری آنلاین: دولت امارات متحده عربی از شرکت مهمانان ایرانی در کنفرانس بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی که از دوشنبه ۵ اسفند ماه در دبی آغاز به کار کرد، جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، میثم امرودی مشاور شهردار و قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران و هیئت همراه که به دعوت سازمان بهداشت جهانی (WHO) قرار بود در کنفرانس دو روزه که با حمایت همسر حاکم دبی و با همکاری دفتر منطقه‌ای خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی شرکت کرده و سخنرانی کنند، به دلیل خودداری دولت امارات از صدور ویزا، از ورود آنها به دبی جلوگیری به عمل آمد.

این کنفرانس جهانی درباره روش‌های تقویت فعالیت‌های جسمانی برگزار شده و از بسیاری از نهادهای عمومی و بهداشتی کشورهای خاورمیانه برای حضور در این نشست دعوت شده است.

نماینده شهرداری تهران دراین اجلاس قرار بود براساس دستورالعمل برنامه این کنفرانس بین‌المللی، دوشنبه ساعت 12و 10 دقیقه به وقت محلی در این اجلاس سخنرانی کند.

عنوان سخنرانی حجت‌الاسلام امرودی «فعالیت رایگان بدنی به مثابه یک حق عمومی» بوده است و بر این اساس قرار بود به این کنفرانس پیشنهاد کند تجربه موفق شهرداری تهران در تمام شهرهای جهان به اجرا درآید.

بنابر این گزارش، یک ساعت مانده به پرواز هیات ایرانی از سوی دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تهران اطلاع داده شد که دولت امارات با صدور ویزا مخالفت کرده است و در نتیجه هیات ایرانی از سفر به این اجلاس و طرح پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران باز ماند.

پیش از این نیز دولت امارات متحده عربی صدها تن از ایرانیان مقیم این کشور را از ادامه اقامت در این کشور همسایه جلوگیری کرده یا به بهانه‌های مختلف از ورود ایرانیان برای شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی خودداری کرده است.

کد خبر 250916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز