گروه حوادث: پرونده قتل خواهر شهید لاجوردی، دادستان سابق تهران در حالی پیش روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت که تحقیقات نشان می‌دهد، مردی در انتقال جسد با قاتل همدست بوده است.

یکشنبه هفته گذشته با ناپدید شدن خواهر 70ساله شهید لاجوردی، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از او شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد همان روز در خانه این زن در شرق تهران کلاس و مراسم مذهبی برپا بود و ساعاتی پس از مراسم وی ناپدید شده بود.

مأموران دریافتند که زن ناپدید شده از نظر اجتماعی، موقعیتی مطلوب داشت و بیشتر اوقات در خانه‌اش کلاس‌های مختلف دینی و مذهبی برگزار می‌شد و به همین دلیل بود که خانواده‌اش می‌گفتند که ناپدید شدن وی مشکوک است.یک روز پس از ناپدید شدن این زن جسد او در حوالی شهرستان دماوند پیدا شد. از همان زمان شایعاتی درخصوص سیاسی بودن قتل خواهر شهید لاجوردی مطرح شد اما کارآگاهان خیلی زود توانستند راز قتل را فاش کنند.کارآگاهان پایگاه چهارم در تحقیقات انجام شده دریافتند که مقتول با کسی در بیرون از خانه اختلاف نداشته اما مدتی بود که با یکی از اعضای خانواده‌اش بر سر ازدواج او اختلاف داشت.

ماجرا از این قرار بود که یکی از پسران مقتول، با زنی ازدواج کرده بود که مورد تأیید اعضای این خانواده نبود. از سوی دیگر آثار لکه‌های خون در راه پله‌های خانه مقتول وجود داشت و این نشان می‌داد که وی در خانه‌اش و از سوی یک آشنا به قتل رسیده است. مأموران که حدس می‌زدند عروس 34ساله خانواده به‌خاطر مخالفت مادرشوهرش از مقتول کینه به دل گرفته باشد، او را بازداشت کردند و به بازجویی از وی پرداختند. این بازجویی‌ها پس از چند ساعت نتیجه داد و زن 34ساله در ادامه تحقیقات به جنایت اعتراف کرد.

پس از اعترافات این زن برای او قرار بازداشت صادر شد و پرونده روز یکشنبه برای رسیدگی بیشتر پیش‌روی قاضی سپیدنامه بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. عامل جنایت در نخستین جلسه تحقیق با اعتراف به قتل مادرشوهرش به قاضی گفت: با مقتول اختلاف داشتم و مرتب با هم درگیر بودیم. چرا که من و پسرش 7‌ماه پیش و به‌صورت ناگهانی ازدواج کردیم و او با این وضعیت مخالف بود.

من و شوهرم در یکی از طبقات خانه مقتول زندگی می‌کردیم. روز حادثه من و مقتول در خانه او بودیم که بر سر مسائل گذشته با هم بحثمان شد. من که از وی کینه به دل داشتم عصبانی شدم و با میله آهنی که با آن قالی می‌بافتم به سر و صورت او زدم. وی ادامه داد: بعد از جنایت با یکی از آشنایانم تماس گرفتم و از او خواستم در انتقال جسد به من کمک کند. این مرد هم فورا خودش را رساند و بعد از اینکه جسد را لای پتو و پلاستیک پیچیدیم، وی آن را با یک نیسان به جاده دماوند برد و در بیابان رها کرد.

به گزارش همشهری، ‌زن جنایتکار با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته و با دستور قاضی، جست و جو برای دستگیری همدست وی شروع شده است.

کد خبر 250899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز