دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

فیلم سینمایی «۱۲سال بردگی» به کارگردانی استیو مک‌کویین جایزه بهترین فیلم سال را از چهل‌وپنجمین دوره مراسم اهدای جوایز ایمیج از آن خود کرد.

۱۲ سال بردگی

این مراسم هر سال برای تقدیر از چهره‌های رنگین‌پوست در عرصه‌های سینما، تلویزیون‌، موسیقی و ادبیات برگزار می‌شود. 12سال بردگی که در چند رشته نامزد دریافت اسکار هم هست، برای بردن جایزه اصلی ایمیج با ایستگاه فروتویل، باتلر، ماندلا: راه طولانی آزادی و بهترین مرد تعطیلات رقابت داشت.

در بخش بهترین بازیگر مرد فورست ویتکر برای بازی در فیلم «باتلر» جایزه برد و آنجلا بست برای نقش‌آفرینی در فیلم تولد سیاه بهترین بازیگر زن لقب گرفت. در 2بخش بازیگران مکمل مرد و زن هم به‌ترتیب دیوید اویلو و لوپیتا نایونگ برای بازی در فیلم‌های باتلر و 12سال بردگی موفق به کسب جایزه شدند. فیلم «ایستگاه فروتویل» به کارگردانی رایان کولگر عنوان بهترین فیلم مستقل سال جوایز ایمیج را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم خارجی به جنگ ساحران رسید. جوایز ایمیج از سال 1967از سوی انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا به هنرمندان برگزیده رنگین‌پوست اهدا می‌شود و شیوه انتخاب افراد برگزیده هم بسیار شبیه 2جایزه معتبر اسکار و گرمی است.

فیلم‌های جازمین غمگین، 12سال بردگی و بازی‌های گرسنگی: آتش‌گرفتن برگزیده انجمن طراحان لباس آمریکا شدند. جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم معاصر به جازمین غمگین وودی آلن رسید و 12سال بردگی جایزه بهترین طراحی لباس یک فیلم تاریخی را برد. در بخش بهترین طراحی لباس یک فیلم فانتزی هم بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن برنده شد. فیلم‌های «حقه‌بازی آمریکایی»، «گتسبی بزرگ» و «12سال بردگی» نامزد اسکار بهترین طراحی لباس هستند که برای بردن جایزه این بخش با «استاد بزرگ» و «زن نامرئی» رقابت می‌کنند.

 

کد خبر 250789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز