مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری یکی از معابر اصلی تهران است که شبکه بزرگراهی غرب تهران را تکمیل می‌کند.

این بزرگراه که به نام شیخ فضل الله نوری نام‌گذاری شده است، در محدوده غربی تهران است که از بلوار پاک‌ن‍ژاد در شهرک غرب پایتخت آغاز و به آزاد راه تهران-کرج ختم می‌شود.

مشخصات فنی:

این بزرگراه هفت کیلومتر مسافت دارد که 1.5 کیلومتر آن شرقی-غربی و 5.5 کیلومتر دیگر آن شمالی-جنوبی است و دارای دوباند رفت و برگشت است.

راه‌های ارتباطی:

مهم‌ترین ورودی و خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری از شهرک غرب به ترتیب عبارتند از: بلوار پاک‌نژاد، بزرگراه شهید‌همت، برج میلاد، بزرگراه حکیم،کوی نصر، بلوار مرزداران،شهرک آزمایش، بزرگراه جلال‌آل‌احمد،ستارخان،بزرگراه یادگار امام(ره)، خیابان تیموری، خیابات طرشت، بزرگراه جناح،شهرک اکباتان،ورزشگاه آزادی و  آزاد راه تهران-کرج.

این بزرگراه در درازای مسیر خود با بزرگراه‌های جلال آل احمد، حکیم ،خیابان ستارخان تقاطع دارد که به وسیله پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح چون پل ستارخان و پل آزمایش از آن‌ها می‌گذرد. پل غیرهمسطح محمدعلی جناح از مهم‌ترین دسترسی‌هایی است که در مسیر بزرگراه شیخ فضل الله نوری قرار دارد.

محله‌های حاشیه بزرگراه:

این بزرگراه از محله‌های مهمی همچون شهرک غرب، شهرآرا، کوی نصر، ستارخان، شهرک آزمایش و طرشت عبور می‌کند.

اماکن عمومی حاشیه بزرگراه:

مسجدجامع شهرک غرب، بوستان ایران‌زمین،برج میلاد، دانشگاه علوم پزشکی ایران،بیمارستان رسول اکرم (ص)، بوستان میخک ، دریاچه پارک ارم، ورزشگاه آزادی و هتل المپیک تهران از مهم‌ترین اماکن عمومی و تفریحی هستند که در حاشیه بزرگراه شیخ فضل الله نوری قرار دارد.

کد خبر 250114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز