گروه اقتصادی: توزیع بنزین یورو۴ در جایگاه‌های سوختگیری استان‌های تهران و البرز در حال افزایش است و هم‌اکنون بیش از ۹۰درصد از حدود ۱۶۸جایگاه سوخت شهر تهران بنزین پاک یا همان یورو۴ را به باک خودروهای بنزین‌سوز تحویل می‌دهند؛ خبری که نشان از تحقق یکی از برنامه‌های وزارت نفت برای رهایی پایتخت از آلاینده‌های ناشی از استفاده بنزین یورو۲ دارد و انتظار می‌رود که هوای شهر تهران از وجود آلاینده‌های سوخت بنزین یورو۲ پاک شود.

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگوی کوتاه با همشهری تأکید کرد: به‌زودی جزئیات دقیقی از آخرین وضعیت عرضه سوخت در شهر تهران منتشر خواهد شد. بیژن حاج محمدرضا، رئیس سندیکای کشوری جایگاه‌های سوخت در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد:

هم‌اکنون در160جایگاه از مجموع 250جایگاه استان تهران بنزین پاک یورو4 عرضه می‌شود و هر روز تعداد جایگاه‌های عرضه‌کننده این فرآورده نفتی در استان‌های تهران و البرز افزایش خواهد یافت. به گفته وی، قرار است تا پایان سال‌جاری تمامی جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت در استان تهران، بنزین یورو4 توزیع کنند. حاج محمدرضا تأکید کرد: براساس برنامه اعلام شده تا‌کنون 30جایگاه از مجموع 50‌جایگاه سوخت در شهر کرج هم به عرضه بنزین یورو4 مشغول هستند و طبق برنامه قرار است جایگاه‌های سوخت حومه شهر کرج هم تا 5 اسفندماه بنزین پاک یورو4 عرضه کنند.

توزیع بنزین پاک در سراسر کشور تا پایان سال آینده

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور به خبرنگار ما گفت: تا پایان سال آینده در تمامی جایگاه‌های سوخت کشور بنزین یورو4 توزیع می‌شود. او افزود: براساس توافق سازمان محیط‌زیست و وزارت نفت قرار شده تا بنزین تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی تا اواخر سال آینده از چرخه توزیع حذف شود.

کد خبر 249732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز