شیوا نوروزی: روزگاری منطقه ما فاقد حتی یک سالن استخر بود و اهالی از شناکردن محروم بودند. با گذشت زمان و ساخت مجموعه‌های آبی به‌ویژه در محله‌های محروم، این امکان برای اقشار کم درآمد و بسیاری از بانوان فراهم شد تا بتوانند از این ورزش نشاط بخش استفاده کنند.

استخر

یکی از این سالن‌ها در مجموعه امام علی(ع) محله نعمت‌آباد ساخته شده و همه روزه، افراد زیادی از امکانات آن استفاده می‌کنند. «سید مهدی مصطفوی» مدیر مجموعه امام علی(ع) است و درباره فعالیت‌های این مرکز همچنین تعطیلی روزهای جمعه این مجموعه به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

  • مجموعه امام علی(ع) از چند بخش تشکیل شده است؟

2 قسمت. یک قسمت از مجموعه آبی است که در 4 سئانس به بانوان و در 4 سئانس به آقایان خدمات می‌دهد. بخشی از محوطه مجموعه هم به سوله‌الزهرا(س) اختصاص یافته و ویژه بانوان است. در بخش دیگری از مجموعه هم زمین چمن مصنوعی ساخته شده و مورد استفاده تیم‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

  •  سالن استخر در چه روزهایی فعال است؟

همه روزه غیر از جمعه‌ها.

  •  همه مجموعه‌های آبی منطقه در روزهای جمعه تعطیل است؟

خیر. بسیاری از مجموعه‌های آبی منطقه در روزهای جمعه فعال است.

  •  پس چرا سالن استخر این مجموعه تعطیل است؟

روزهای جمعه در خیابان سهیل و اطراف آن به خاطر خرید و فروش خودرو، ترافیک سنگینی وجود دارد و امکان‌ تردد آسان اهالی به‌ویژه بانوان به این مجموعه وجود ندارد. به همین خاطر، مجموعه امام علی(ع) در روزهای جمعه تعطیل است.

  •  استقبال شهروندان از این مجموعه به خاطر موقعیت مکانی چگونه است؟

خوشبختانه، ورزش درسال‌های اخیر توانسته جایگاه خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند. شهروندان هم استقبال خوبی از مجموعه آبی و سالن‌های توپی اینجا دارند.

  •  مجموعه امام علی(ع) در جذب خانواده‌ها به ورزش چقدر تأثیرگزار بوده است؟

علت استقبال مردم از هر مجموعه‌ای، ارائه امکانات رفاهی و سرویسدهی مناسب به مراجعان است. مجموعه امام علی(ع) همچنین عملکردی داشته و باعث ترغیب اهالی به ورزش شده است. ما همیشه سعی و توان خود را به کار بسته‌ایم تا افراد بدون هیچ نارضایتی و دغدغه، ساعتی از وقت خود را به حضور در این مجموعه و استفاده از امکانات آن اختصاص دهند.

  •  مهم‌ترین ویژگی سالن استخر مجموعه امام علی(ع) از نظر شما چیست؟

کیفیت آب استخر بسیار مناسب است. آب استخر هر روز تصفیه می‌شود و میزان کلر و پی. اچ آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. درضمن، کف استخر هرشب جارو می‌شود. نظافت سالن‌ها و رعایت بهداشت هم از عواملی است که باعث ترغیب اهالی به حضور در این مجموعه می‌شود.

  •  برخی مردم از ریزش مو یا عفونت پوستی به خاطر استفاده مکرر از آب استخرها گله دارند. آیا تاکنون شکایتی در این مورد نداشته‌اید؟

خیر. خوشبختانه مردم از کیفیت آب استخر راضی هستند. البته این نکته را باید یادآوری کنم که استفاده از استخر باعث ریزش مو یا عفونت پوستی نمی‌شود. متأسفانه، برخی افراد سهل‌انگاری خود را در رسیدگی به بهداشت فردی به گردن مجموعه‌ها می‌اندازند. افراد باید به این نکته توجه کنند که بعد از استفاده از استخر، باید دوش بگیرند و بدن خود را به‌طور کامل با شامپو بشویند و مواد ضدعفونی‌کننده موجود در آب استخر را از تن بزدایند. کوتاهی در این امر ممکن است آنها را با مشکلاتی که گفتید روبه‌رو کند.

  •  با توجه به اینکه مجموعه امام علی(ع) در محله‌ای محروم قرار دارد، آیا تسهیلاتی به اقشار ضعیف و کم درآمد می‌دهید؟

بله، ما تخفیف‌های ویژه‌ای برای مدارس، بسیجیان و ارگان‌های دولتی در نظر گرفته‌ایم. به افرادی هم که احساس کنیم بضاعت مالی ندارند، تخفیف ویژه می‌دهیم. همچنین، سئانس اول روزهای سه‌شنبه را به اجرای طرح رایگان منزلت اختصاص داده‌ایم.

  •  مهم‌ترین اصلی که در این مجموعه رعایت می‌کنید، چیست؟

تکریم و احترام به ارباب رجوع، مهم‌ترین اصل در کار ماست. تأمین خواسته‌ها و نیازهای مراجعان، همیشه در اولویت‌کاری ما قرار دارد. ارائه امکانات مناسب، به کارگیری مربیان مجرب و حرفه‌ای و ایجاد محیطی پرنشاط برای ایجاد احساسی خوب در بین ورزشکاران وظیفه ماست.

  •  اگر قرار بود سازمان تربیت‌بدنی بودجه‌ای بیشتر در اختیار شما قرار دهد، رفع کدام مشکل مجموعه را در اولویت‌کاری خود قرار می‌دهید؟

تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام چون این مجموعه مشکل خاصی در تأمین امکانات و تجهیزات ندارد. اگر هم مشکلی باشد، سازمان ورزش شهرداری تهران در نخستین فرصت، امکانات و لوازم مورد نیاز را در اختیار ما قرار می‌دهد. خوشبختانه، سازمان تربیت‌بدنی تعامل خوبی با ما دارد که جای قدردانی دارد.

سئانس‌های فعال مجموعه شماره 20‌الزهرا(س)

مجموعه شماره 20‌الزهرا(س) در رشته‌های مختلف ورزشی مثل ژیمناستیک، آمادگی جسمانی، ایروبیک، بدنسازی، والیبال، بسکتبال و کاراته (سبک شوتوگان) از علاقه‌مندان ثبت‌نام می‌کند.

 این مجموعه زیر نظر مجموعه امام علی(ع) فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 6 هزارتومان شهریه در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند. علاقه‌مندان ورزش صبحگاهی می‌توانند هر روز از ساعت 7:30 تا 8:30 به این مرکز مراجعه کنند. این سئانس برای همه گروه‌های سنی به‌صورت رایگان در سالن ورزش‌های توپی برگزار می‌شود و مجموعه از ساعت 7 تا 17 آماده خدمات‌دهی به بانوان است. از ساعت 17 تا 23:30 هم، سالن توپی با 23 هزارتومان شهریه به تیم‌ها اجاره داده می‌شود و هر سئانس 90 دقیقه است.

سئانس‌های فعال مجموعه امام علی(ع)

مساحت سالن استخر مجموعه امام علی(ع) 25‌متر در 13‌متر و دارای سونای خشک، سونای بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد است. افراد بیش از 7 سال می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند و هر سئانس 90 دقیقه است. سئانس بانوان از ساعت 7:30 تا 14:15 و سئانس آقایان از ساعت 15 تا 21:45 فعال است. بلیت شنای تفریحی 3 هزارتومان، آموزش افراد مبتدی 30 هزار تومان و پیشرفته 50 هزار تومان است. در این مجموعه رشته بدنسازی همه روزه از ساعت 15 تا 22 با پرداخت شهریه 15 هزارتومان فعال است. مربیان سئانس بانوان «مرضیه اسفندیاری»، ‌«‌زینب رستمی» و «سپیده غیاثی» هستند. قسمت آقایان این مجموعه درحال حاضر مربی آموزشی ندارد و آقایان می‌توانند از سئانس تفریحی استفاده کنند. مربی بدنسازی هم «ناصر فرزانه» است. زمین چمن مصنوعی مجموعه از ساعت 15 تا 22 با شهریه 25 هزارتومان به تیم‌ها اجاره داده می‌شود و علاقه‌مندان برای استفاده از امکانات مجموعه می‌توانند با شماره‌های 55835128 و 55835631 تماس بگیرند.

کد خبر 249636
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز