همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با محکوم خواندن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه، گفت: این مسئله یک موضوع داخلی است و آمریکا حق دخالت در امور ایران را ندارد.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه، گفت:‌ قطعا آمریکایی‌ها حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی ایران را ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با محکوم خواندن بیانیه مداخله‌جویانه وزارت خارجه و مقامات آمریکایی برای آزادی سران فتنه، افزود‌: مسئله حبس سران فتنه یک موضوع داخلی است و دخالت آمریکا درباره سرنوشت این افراد در جامعه وجهه خوبی ندارد و قطعا جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت را به آمریکا نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به شرایط و آینده سران فتنه، تصریح کرد: درباره آینده سران فتنه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری می‌شود.

همچنین سید حسین نقوی حسینی با انتقاد از بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه، گفت: از نظر ملت ایران سران فتنه مجرم هستند و باید بر اساس قوانین باید محاکمه شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا در جایگاه مداخله در امور داخلی کشور و تعیین و تکلیف برای مسائل ایران نیست و به طور حتم این‌گونه بیانیه‌ها خلاف مقررات بین‌المللی است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ مداخله‌جویانه‌ای بار دیگر خواستار آزادی سران فتنه شد، همچنین در این بیانیه حبس سران فتنه خلاف قانون تلقی شده است.

همزمان با وزارت خارجه آمریکا سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای در روز ۲۵ بهمن ماه همین ادعا را داشته است.

کد خبر 249590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز