شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: 11 عکاس جوان بعدازظهر یکشنبه سوم تیر در نگارخانه لاله جمع می‌شوند تا بم امروز را در قاب 34 عکس روایت کنند.

از اواخر خردادماه نمایشگاه عکسی با عنوان بم امروز در نگارخانه لاله برپا شد تا عکاسانی که حادثه زلزله را با دوربین خود ثبت کرده‌اند، یادآوری کنند، زلزله، منجیل و رودبار را 17 سال پیش و در همین روزها خراب کرد.

اما این تنها هدف برپاکنندگان این نمایشگاه نبود بلکه آنها با این عکس‌ها نسبت به روند  بازسازی شهر بم تاکید دارند.

حسن سربخشیان یکی از برپاکنندگان این نمایشگاه در این‌باره می‌گوید: «اگر روند بازسازی در بم کند پیش می‌رود و یا بسیار دیر شروع شده است، چیزی است که عکاسان، آن را عکاسی کرده‌اند. با حدود 30 قطعه عکس که از خرداد 86 در بم گرفته‌ایم می‌خواهیم بم امروز را نشان دهیم و در این بین هر چه که می‌بینید عین واقعیت است.»

وی درباره تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاههای عکسی که درباره زلزله بم بوده  افزود: «شاید ده‌ها نمایشگاه در مورد بم وجود دارد اما وجه تمایز این نمایشگاه در این است که عکاسان حاضر نخستین حضورشان را در بم تجربه کرده‌اند، از این رو کوشیده‌ایم با حضور این اشخاص به یک دیدگاه تازه از شهر بم پس از زلزله برسیم.»

به گفته سربخشیان این نمایشگاه به صورت کاملا غیردولتی و متکی بر حرکت خودجوش عکاسان و جمعی  از  روزنامه‌نگاران و فعالان وبلاگ‌نویس برپا شده است.

در این نمایشگاه 34 قطعه عکس به صورت سیاه و سفید و رنگی به نمایش گذاشته شده است، امید صالحی، حسن سامان زاده، حسین فاطمی، محمد خیرخواه، محسن شاهمرادی، حمید صادقی، علی‌اکبر شیرژیان، هادی تبریزی، مژگان رمضانی، حامد عبدلی و حسن سربخشیان نقش داشته‌اند.

نمایشگاه عکس بم امروز تا 7 تیر ماه در نگارخانه لاله واقع در ضلع شمالی پارک لاله آماده پذیرایی علاقمندان است.

کد خبر 24952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز