شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

گروه سلامت: وقتی یک بار تقلب می‌کنید و به دام نمی‌افتید نباید چندان خوش بین باشید و فکرکنید که دنیا همیشه بر همین پاشنه می‌چرخد، چرا که برای بار بعدی ممکن است چنان دست شما رو شود که هرگز گریزی از آن نداشته باشید.

محققان دریافته‌اند ابداع یک آزمایش جدید برای تشخیص هورمون رشد انسانی، مسئولان ورزشی را یک گام به شناسایی ورزشکارانی که دوپینگ کرده‌اند نزدیک‌تر می‌کند چرا که  پیش از این، تشخیص ورزشکارانی که از هورمون رشد انسانی استفاده می‌کردند، بسیار دشوار بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از لندن، دکتر کن هو از مؤسسه تحقیقات پزشکی گارون در سیدنی و همکارانش با حمایت سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، به تازگی این آزمایش خون را ابداع کردند؛ آزمایشی جدید که در مقایسه با آزمایش‌های قبلی، نسبت به هورمون رشد حساس‌تر است و به وسیله آن، پروتئین‌‌هایی که از این هورمون ایجاد می‌شوند نیز، قابل تشخیص هستند.

هو می‌گوید پیام من به ورزشکاران این است که به جای اینکه تقلب کنند بیشتر تمرین کنند.

به گفته دکتر اولیور رابین مدیر علوم  سازمان بین‌المللی مبارزه با دوپینگ،  آنها توانسته‌اند با اندازه‌گیری سایر هورمون‌ها و پروتئین‌هایی که از سطوح مشخصی از هورمون رشد انسانی آزاد می‌شود نشانگرهایی را کشف کنند که سوء استفاده از این هورمون را نشان می‌دهد.

کد خبر 24919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز