رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت گفت: مدل نهایی قراردادهای نفتی ایران در اردیبهشت‌ماه۱۳۹۳ آماده می‌شود و در کنفرانس لندن که قرار است در اواخر‌ ماه جولای۲۰۱۴ برگزار شود (اواسط مرداد ۱۳۹۳) رونمایی خواهد شد.

به گزارش همشهری، سیدمهدی حسینی افزود: البته مدل ارائه شده در اجلاس تهران یک مدل اولیه است و مدل نهایی پس از اخذ نظرات و پیشنهادها تهیه می‌شود. حسینی با بیان اینکه برای تدوین مدل قراردادهای جدید نیازی به تغییر قانون نیست، گفت: قراردادهای جدید نفتی در چارچوب قوانین موجود کشور مانند قانون 5ساله پنجم توسعه کشور، اصل44 و سایر قوانین داخلی بازنگری می‌شود.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت درخصوص استفاده از قراردادهای مشارکت در تولید، اظهار داشت: مجلس مجوز استفاده از قرارداد‌های مشارکت در تولید را برای توسعه میدان‌های مشترک و میدان‌های واقع در آب‌های عمیق و دارای ریسک داده است. وی همچنین درخصوص وضعیت ذخیره (رزرو) میادین نفتی توسط شرکت‌های مشارکت‌کننده در قراردادهای جدید نیز گفت: در این مدل قراردادی حق رزرو ذخایر نفت و گاز از سوی شرکت‌های بین‌المللی به شرطی می‌تواند اعمال شود که هیچ‌گونه مالکیتی در مخازن برای آن شرکت‌ها ایجاد نکند. رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی درخصوص احتمال تحریم مجدد آمریکا علیه ایران در سال‌های آینده، تصریح کرد: آمریکا و دنیا دیگر ما را تحریم نخواهند کرد.

کد خبر 249041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز