همشهری آنلاین: ماجراجویی بریتانیایی به همراه بازیکن سابق راگبی ادعا می‌کنند با پایان رساندن طولانی‌ترین سفر پیاده قطبی رکوردی جدید در تاریخ را به ثبت رسانده‌اند.

سفر قطبی

براساس گزارش BBC، بن ساندرز 36 ساله و تارکا لرپینیه 32 ساله دو هزار و 888 کیلومتر را با پای پیاده در آنتراکتیکا سفر کردند تا سفر علمی ناتمام ماجراجویی به نام کاپیتان اسکات را کامل کنند. این دو ماجراجو طی سفر 105 روزه خود سرمایی منفی 46 درجه‌ای را تحمل کرده‌اند. به گفته ساندرز این سفر دشوار گاه آنها را تا آستانه مرگ پیش‌ برده‌است.

کاپیتان رابرت فالکون اسکات هدایت اولین تیم بریتانیایی در سفر ترانوا در سال 1912 را به عهده داشت،‌اما در زمان بازگشت منبع غذایی آنها به پایان رسید و همه اعضای این تیم جان خود را از دست دادند.

قطب

این‌بار ساندرز و لرپینیه در تاریخ 25 اکتبر سال گذشته از پایگاه ترانوای اسکات سفر خود را آغاز کرده و توانستند سفر خود را تکمیل کنند. به گفته حامیان پروژه سفر اسکات،‌ این ماجراجویی رکوردی جهانی را در زمینه سفر قطبی با پای پیاده در تاریخ به ثبت رسانده‌است.

ساندرز می‌گوید تکمیل کردن سفر اسکات یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی وی بوده‌است که طی آن با تحمل سرمای منفی 46 درجه بسیار فراتر از آستانه تحمل ذهنی و فیزیکی خود رفته‌است. به گفته وی در این سفر لحظاتی پیش می‌آمدند که وی و همسفرش خود را در میان تنگه‌هایی هولناک در میان سرما و بادی شدید و ارتفاع زیاد می‌دیدند،‌ درحالی‌که با جیره غذایی کمی که در اختیار داشتند، فاصله چندانی تا آستانه مرگ احساس نمی‌کردند.

ساندرز یکی از سه نفری است که توانسته در طول تاریخ به تنهایی تا قطب شمال اسکی کند و جوانترین ماجراجویی است که توانسته در سن 26 سالگی چنین سفر دشواری را کامل کند.

کد خبر 248777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز