شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

سمیه شرافتی: آریل نیومن دونده استقامت به دلیل جذب بیش از حد متیل سالی‌سایلت، ماده‌ای ضد التهابی که در پمادهای ورزشی یافت می‌شود، جان خود را از دست داد.

شاید شما هم خبر مرگ آریل نیومن، قهرمان 17 ساله دوی استقامت را شنیده باشید. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک تیم پژوهشی دارویی دلیل مرگ این قهرمان دوو‌میدانی را مصرف بیش از حد پماد ضد‌التهاب ماهیچه‌ها که برای آرام کردن درد پاها پس از تمرینات استفاده می‌کرد دانستند.

 آریل نیومن دونده استقامت در آکادمی نوتردام در جزیره استاتن به دلیل جذب بیش از حد متیل سالی‌سایلت، ماده‌ای ضد التهابی که در پمادهای ورزشی از جمله بن‌گی «‌BENGA» و آیسی‌هات «ICY HOT» یافت می‌شود، جان خود را از دست داد.

 الن براکف سخنگوی این تیم پژوهشی گفت: این نوجوان به دلیل افراط در مصرف نوع خاصی از دارو فوت کرده بود. و این اولین باری است که آنها چنین گزارشی را مبنی بر مرگ فردی به دلیل مصرف یک پماد ورزشی دریافت کرده‌اند. علاوه بر استفاده از پماد ماهیچه‌ها در فواصل تمرینات نیومن همچنین از پدهای چسبنده حاوی مواد ضد‌التهاب استفاده می‌کرد. به علاوه ماده سوم نامشخصی که حاوی مواد شیمیایی بوده است.

 این محصولات بطور مداوم توسط او استفاده می‌شد و مواد شیمیایی به طور مستمر جذب بدن این نوجوان می‌شده است. نیومن که جوایز بسیاری را در دوومیدانی کسب کرده بود، در روز سوم آوریل جان خود را از دست داد. شب قبل از آن وی به میهمانی رفته و پس از بازگشت به خانه ساعتها با مادر خود صحبت کرده بود. مسمومیت از متیل سالی‌سایلت بسیار غیرطبیعی و غیرعادی است و مرگ ناشی از مصرف زیاد مواد شیمیایی بسیار نادر است.

 ادوارد آرسورا، رئیس دانشکده پزشکی ریچموند در این‌باره می‌گوید: مصرف مزمن این دارو بسیار خطرناک‌تر از یک‌بار مصرف کردن آن است و فعالیت و حرارت جذب مواد شیمیایی از طریق بدن را افزایش می‌دهد.

 دکتر رونالد گرل‌سامر، از مرکز پزشکی مونت‌سینای نیز گفت: میزان غیرطبیعی از متیل سالی‌سایلت در بدن نیومن یافت شده است و این ممکن است به این دلیل باشد که وی بیش از حد از این ماده استفاده کرده یا به میزان مناسب از این ماده استفاده کرده ولی بدن وی درصد غیر‌عادی از آن را جذب کرده است. مادر وی هنوز باور نمی‌کند که مرگ دخترش به دلیل مصرف بیش از حد یک پماد ورزشی بوده است.

 او می‌گوید: من در مورد سلامت فرزندانم خیلی محتاطم و فکر نمی‌کردم چنین دارویی می‌تواند مضر باشد. شرکت جانسون و جانسون سازنده پماد بن‌گی، با ابراز همدردی با این خانواده به مصرف‌کنندگان اهمیت خواندن لیبل تمامی داروها برای اطمینان از ایمنی و مصرف مناسب آن را خاطرنشان کرده است.

روی لیبل این داروی بسیار قوی تاکید شده است مصرف بیش از 3 تا 4 بار در روز ممنوع است و مصرف‌کنندگان در صورت وخامت حالشان باید به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 24873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز