گروه حوادث: با گذشت 4 روز از مرگ 9 آتش نشان آمریکایی در حادثه مرگبار آتش سوزی در یک فروشگاه مبل و لوازم خانگی در کارولینای جنوبی، تحقیقات پلیس نشان می دهد حادثه عمدی نبوده و احتمالا بر اثر انداختن سیگار روشن در قسمت پشتی فروشگاه آغاز شده است.

بنا بر گزارش ها  این آتش سوزی بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 آمریکا مرگبارترین حادثه در تاریخ فعالیت تیم‌های آتش نشانی آمریکا محسوب می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، شامگاه دوشنبه گذشته با گزارش آتش سوزی گسترده ای در فروشگاه مبل(Sofa Super Store) و انبار مجاور آن در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی آمریکا، تیم های ویژه‌ای از آتش نشانان به محل حادثه رفته و یکی از بزرگترین
 عملیات های اطفای حریق را آغاز کردند.

گروه های آتش نشان در 2 شاخه به فعالیت پرداختند، گروهی از آنها از بیرون ساختمان به آتش حمله ور شده و عملیات مهار آتش را هدایت کردند، اما  گروه 11 نفره ای برای خاموش کردن شعله‌های سرکش آتش و نجات افراد احتمالی که ممکن بود در داخل فروشگاه باشند قدم به داخل فروشگاه گذاشتند تا از داخل آتش را مورد حمله قرار داده و مهار کنند.

اما 9 مامور آتش نشان لحظاتی بعد از آنکه موفق به نجات 2 کارمند فروشگاه شدند، در میان شعله‌های آتش محاصره شدند، ریزش سقف  راه عبور آنها را بسته بود، به این ترتیب از گروه 11 نفره ماموران تنها 2 آتش نشان موفق به نجات جان خود شدند و بقیه در تله آتش جان باختند.

جهنمی از آتش

بنا بر گزارش ها مرگ این 9 آتش نشان، پس از حادثه حمله به برجهای دوقلوی سازمان تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001 مرگبارترین حادثه برای آتش نشانان آمریکا  به شمار می رود.

شهردار شهر چارلستون این حادثه را فاجعه ای در ابعاد عظیم توصیف می کند که باعث مرگ 9 آتش نشان فداکار شده است.

در همین حال شاهدانی که در صحنه آتش سوزی حضور داشته اند آن را به گردبادی از شعله های آتش تشبیه کرده اند که ارتفاع آن تا 9 متر می رسیده است و  در مدت کوتاهی تمامی فروشگاه و انبار آن را طعمه خود کرده و سرانجام با  فروریختن سقف فروشگاه مبل باعث حادثه مرگبار برای آتش نشان‌ها شده است.

حادثه عمدی نیست

با مرگ این 9 نفر که شوک سنگینی را بر کارولینای جنوبی وارد کرد، تحقیقات برای یافتن علت شروع آتش سوزی مرگبار آغاز شد،  پلیس کارولینا در جریان تحقیقات باید هر 2 فرضیه عمدی و غیر عمدی بودن آتش سوزی را مورد بررسی قرار می داد، به این ترتیب با کمک متخصصان آتش‌نشانی بررسی‌ها  دراین باره آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی نخستین مکانی که آتش سوزی از آن آغاز شده بود دست زده و دریافتند آتش سوزی از محوطه پشتی و انبار فروشگاه مبلمان آغاز شده است اما به خاطر آنکه انبار فروشگاه پر از لوازم سوختنی بوده،  به سرعت گسترش پیدا کرده است.

این بررسی ها نشان می داد محوطه پشتی فروشگاه محلی بوده که کارگران در زمان استراحت خود برای سیگار کشیدن به آنجا می‌رفته اند و  ممکن است علت اصلی آتش‌سوزی انداختن ته سیگاری بر روی زمین پوشیده از لوازم قابل اشتعال فروشگاه باشد.

در همین حال تحقیقات از مسئولان آتش نشانی درباره  فرستادن آتش نشانان به  اعماق جهنم آتش‌آغاز شده است تا مشخص شود که آیا بررسی های دقیق در این باره صورت گرفته یا یک اشتباه باعث فرستادن آنها به کام مرگ شده است.

کد خبر 24866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز