همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا از تصمیم خود برای درخواست بوجه‌ای به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه سپر موشکی آمریکا خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نظر دارد برای توسعه سپر موشکی تقاضای بودجه چهار میلیارد و 50 میلیون دلاری از کنگره کند.

همانند همیشه مقابله با تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی بهانه‌ای است که مقامات پنتاگون برای کسب بودجه ذکر می‌کنند. تقریباً یک میلیارد دلار از این مبلغ برای استقرار یک رادار دفاعی جدید در آلاسکا و 560 میلیون دلار نیز برای نصب یک سیستم رهگیر جدید در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، درخواست بودجه اضافی برای سپر موشکی در حالی از طرف پنتاگون مطرح می‌شود که دولت این کشور برای کاهش هزینه‌های نظامی در دیگر بخش‌ها تحت فشار است.

این بودجه در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته بار دیگر شاهد بروز تنش‌هایی میان روسیه و آمریکا به سبب فعالیت‌های موشکی مسکو بودیم. روابط روسیه و آمریکا از روز پنجشنبه 10 بهمن و بعد از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد آزمایش موشک کروز از سوی مسکو، بار دیگر متشنج شده و در این میان کرملین در تلاش است تا از شدت گرفتن تنش‌ها و متهم شدن به نقض معاهدات بین‌المللی جلوگیری کنند.

اما گزارش روز پنجشنبه نیویورک تایمز در خصوص اینکه روسیه اقدام به آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های کروز کرده موجب شده تا آمریکا دستاویر جدیدی در خصوص انتقاد از روسیه به دست آورد. در همین رابطه جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان کرد که با توجه به گزارش‌های موجود مبنی بر پرتاب یک موشک کروز توسط روسیه، واشنگتن در حال بررسی احتمال نقض معاهده کنترل تسلیحات 1987 توسط مسکو است.

به گفته ساکی، واشنگتن در حال بررسی این موضوع است تا نقض احتمالی معاهده کنترل تسلیحات روسیه - آمریکا که در سال 1987 توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، مشخص کند.

کد خبر 248657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز