همشهری آنلاین: معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساسنامه خانه مطبوعات که هم اینک در حال اصلاح است قبل از تصویب معاونت مطبوعاتی برای اظهارنظر در مورد آن در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی در همایش خبرنگاران و دست‌اندارکاران امور مطبوعات استان سمنان در گرمسار به پاره‌ای از ایرادها به اساسنامه خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: از اشکال‌های ملموس این اساسنامه، نبود سقف مشخص برای حضور یک نشریه خاص در هیات مدیره خانه مطبوعات است.

وی گفت: برگزار نشدن انتخابات به صورت هماهنگ در کشور و پیش‌بینی نشدن شرایط حضور صنوف مختلف مطبوعاتی در آن از دیگر اشکال‌های این اساسنامه بود.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار توجه به اخلاق حرفه‌ای در فضای مطبوعات کشور شد و گفت: توجه به اخلاق حرفه‌ای به عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در این مورد به اخلاق حرفه‌ای پزشکان و محرم اسرار بودن آنان در مورد بیماران‌شان اشاره کرد و گفت: کادو و هدیه گرفتن خبرنگاران از دستگاه‌ها از جمله مصادیقی است که مخالف اخلاق حرفه‌ای است.

انتظامی بیان کرد: گرفتن کادو موجب می‌شود خبرنگار نتواند رسالت خود را به خوبی ایفا کند.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنانش، واگذاری امور حکومتی و توجه به صنوف مختلف را مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید بیان کرد.

انتظامی افزود: توجه فراگیر به تشکل‌های غیردولتی و کاهش تصدی‌گری از دیگر سیاست‌های دولت یازدهم است.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت نباید تشکل‌سازی کند زیرا این امر در هر سطحی محکوم به شکست است.

وی سیاست دولت را کمک به شکل‌گیری تشکل‌ها دانست و گفت: دولت آماده واگذاری برخی از امور به تشکل‌هاست و باید در این عرصه شرایط لازم برای صدور پروانه ایجاد تشکل‌ها مهیا شود.

کد خبر 248636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز