همشهری آنلاین: گزارش‌ها از سقوط ارزش سهام شبکه اجتماعی توئیتر در بازار بورس نیویورک حکایت دارد. در پی اعلام زیان دهی توئیتر در سال ۲۰۱۳ هر سهم توئیتر با ۱۲ و ۵۷ صدم درصد کاهش در مقابل ۵۷ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

twitter stock market

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در پی اعلام زیان دهی شبکه اجتماعی توئیتر در سال 2013 هر سهم توئیتر ساعت 21 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ در معاملات الکترونیک بازار بورس نیویورک که بعد از پایان معاملات سنتی بازار نیویورک صورت گرفت با 12 و 57 صدم درصد کاهش در مقابل 57 دلار و 68 سنت معامله شد .

تحلیلگران کاهش بی اندازه ارزش سهام توئیتر را نوعی مجازات برای این توئیتر می دانند که از زمان ورود به بازار بورس در سه ماه گذشته روزهای پر رونقی را تجربه کرده بود.

هر سهم توئیتر سه ماه پیش در مقابل 26 دلار معامله می شد و روز چهارشنبه در برابر ارزش هر سهم آن به رقم قابل توجه 65 دلار و 55 سنت رسیده بود.

توئیتر بعد از پایان کار بازار بورس در روز چهارشنبه اعلام کرد طی سال 2013 میلادی بالغ بر 645 میلیون دلار زیان دیده است و در سال قبل از آن 79 میلیون دلار زیان دیده بود.

تنها در سه ماهه چهارم پارسال توئیتر 511 میلیون دلار زیان دیده بود.

توئیتر هرگز در دوران حیاتش حتی یک دلار نیز سود نداشته است و توانایی اش در سوددهی موضوعی کلیدی بود که در زمان ورودش به بازار بورس مطرح بود.

گردش مالی توئیتر در سال 2013 نسبت به سال قبل از آن تقریبا دو برابر شد و به رقم 665 میلیون دلار رسید اما در سال 2012 موفق شده بود گردش مالی خود را سه برابر کند.

شبکه اجتماعی توئیتر در پایان ماه دسامبر مدعی بود 241 میلیون کاربر ماهانه دارد که نه میلیون بیش از سه ماه قبل از آن است. اما این رقم اندکی از سه ماهه سوم که توانسته بود 14 میلیون به شمار کاربران خود بیافزاید کمتر است.

گروه توئیتر امیدوار است در سال 2014 میلادی گردش مالی بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون تا یک میلیارد و 200 میلیون دلار داشته باشد.

کد خبر 248610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز