چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: مشکلات توزیع و شناسایی اقشار هدف مشمول سبد کالایی موجب ورود رئیس جمهور به این موضوع و تعیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی ساماندهی توزیع این سبد شد.

سخنگوی دولت با تأیید دستور رئیس جمهور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اعمال وحدت مدیریت در توزیع سبد کالا اعلام کرد، قبول داریم در توزیع مرحله نخست سبد کالا کاستی‌هایی وجود داشته و بر این اساس مقرر شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مشکلات را شناسایی کند به کمک سایر دستگاه‌ها به یک وحدت مدیریت برسیم. محمدباقر نوبخت از مشمولان سبد کالایی خواست تا با حضور با‌تأنی خود در مراکز توزیع سبد با دستگاه‌های اجرایی مساعدت کنند.


وی تصریح کرد: هدف، گسترش تعداد مشمولان جامعه سبد کالایی است و افزایش جمعیت دریافت‌کنندگان سبد کالا، قطعاً مدیریت بهتری را می خواهد چرا که برای دولت پذیرفتنی نیست تا عده‌ای زیر چرخ توسعه آسیب ببینند.

توزیع چند مرحله ای سبد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اطمینان به مردم که سبد کالا بدون هیچ محدودیت زمانی به دستشان خواهد رسید اعلام کرد، دولت هیچ‌گونه کوتاهی در اجرای طرح نخواهد کرد و مردم اطمینان داشته باشند که کالا به اندازه کافی در اختیار دولت است و مرحله به مرحله در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. علی ربیعی با تأکید بر اینکه بهتر بود پیش از اجرای طرح،اطلاع‌رسانی به مردم صورت گرفته و زیرساخت‌های بانکی مورد نیاز اجرای این طرح فراهم می‌‌شد از توزیع چند‌مرحله‌ای سبدکالایی خبر داد و افزود:

در مرحله نخست 9میلیون و 371هزار و 711خانوار از این سبد بهره‌مند می‌شوند که تا‌کنون یک میلیون نفر سبدکالایی را دریافت کرده‌اند و مرحله دوم نیز زمانی آغاز خواهد شد که 5تا 6میلیون خانوار ذینفع مرحله نخست سبد‌کالایی خود را دریافت کنند. ربیعی با بیان اینکه در مرحله دوم بخش دیگری از کارگران تأمین اجتماعی، مستمری بگیران و کارمندان مشمول تأمین اجتماعی شاغل در ادارات دولتی سبدکالا دریافت خواهند کرد، افزود: فروشگاه‌های مصرف اتکا، امکان، شهروند و رفاه مسئول توزیع سبدکالا هستند و به دلیل طولانی بودن صف‌ها در برخی از شعب، با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده تا تعداد دستگاه‌های پوز در این فروشگاه ها افزایش یابد.

کد خبر 248562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز