شهردار تهران در دومین روز دهه فجر، با تعدادی از نمایندگان جانبازان بالای ۷۰ درصد شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی در دفتر شهردار تهران برگزار شد، نمایندگان جانبازان و ایثارگران به طرح مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

به گزارش شهرنوشت، محمدباقر قالیباف با اشاره به درخواست مطرح شده از سوی جانبازان به‌منظور ساماندهی قبور شهدا، ابراز داشت که براساس صحبت‌هایی که با خانواده معظم شهدا داشته‌ام، آنها به هیچ وجه مخالف ساماندهی مزار شهدا نیستند اما در این میان یک عده آدم سیاسی که هیچ نسبتی با خانواده شهدا و رزمندگان ندارند، اقدام به ایجاد هیاهو می‌کنند. به گفته قالیباف پیش از این بنیاد شهید و امور ایثارگران طرحی را برای نخستین‌بار در بهشت رضای مشهد مقدس اجرایی کرده بود که روح معنویت و فضای مزار شهدا را از بین برد. در آن زمان اعتراض خانواده شهدا نسبت به این طرح نیز اعتراض درستی بود. حرف خانواده شهدا در تهران هم همین بود که نگران بودند تا آن اتفاقات مجددا در تهران نیفتد که ما نیز به خانواده معظم شهدا قول دادیم، این اتفاق نخواهد افتاد. قالیباف افزود: باید آن فضا را حفظ کنیم اما در این میان باید راهی هم باز شود تا مردم، جانبازان و پدران و مادران کهنسال شهدا بتوانند تردد کنند.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر ضرورت تسهیل در استفاده جانبازان و معلولان از مجموعه ورزشی قمربنی‌هاشم(ع)، تأکید کرد که غیر از جانبازان و معلولان فرد دیگری نباید از امکانات در مجموعه قمربنی‌هاشم(ع) استفاده کند، زیرا این مجموعه ویژه استفاده جانبازان طراحی شده است. البته هم‌اکنون در حال طراحی 2مجموعه ورزشی دیگر ویژه جانبازان و معلولان در شرق و غرب پایتخت هستیم که این مجموعه‌ها نیز در 5سال آینده احداث خواهند شد تا این عزیزان به لحاظ دوری مسافت مشکلی نداشته باشند. محمدباقرقالیباف در ادامه با اشاره به پیشنهادات تعدادی از جانبازان درخصوص بوستان ولایت، تصریح کرد: در طول یکی، 2سال گذشته در حال مطالعه روی طرحی درباره بوستان ولایت هستیم که این طرح در حال آماده‌سازی‌ است و با اجرای آن یک کار ماندگار در بوستان ولایت انجام می‌شود. باید توجه داشت که هم‌اکنون به‌نوعی یک بهره‌برداری موقت از بوستان ولایت صورت می‌گیرد و امیدواریم تا کار اجرایی طرح جدید را از سال93 آغاز کنیم.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود خطاب به جانبازان و معلولان تأکید کرد: از اینکه همیشه به ما لطف داشته‌اید و بر ما منت گذاشته‌اید به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. البته من به همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تأکید کرده‌ام که اگر جانبازان بالای 70درصد و خانواده شهدا کاری در مجموعه شهرداری تهران داشته باشند که روی زمین مانده باشد، این امر از سهل‌انگاری من است. از این‌رو همه مجموعه شهرداری تهران با جدیت به‌دنبال این موضوع هستند و مسائل مربوط به جانبازان بالای 70درصد و خانواده معظم شهدا را پیگیری و حل و فصل می‌کنیم. در این میان حتما هرکاری که برای سایر جانبازان و ایثارگران از عهده ما برآید انجام خواهیم داد و در خارج از مجموعه شهرداری تهران نیز پیگیر مسائل این دوستان خواهیم بود. در پایان این دیدار دکتر محمدباقر قالیباف با اهدای لوح یادبودی از جانباز 70درصد حیدربنائی به‌منظور نظارت بر مناسب‌سازی‌ فضای شهری بوستان ولایت تقدیر کرد.

کد خبر 248285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز