همشهری آنلاین: سازمان پژاک در آلمان فعال شده است و از میان زنان و مردان جوان در این کشور برای انجام عملیات تروریستی سربازگیری می‌کند.

پایگاه خبری راینیشه پست آنلاین از کلن گزارش داد، مجله خبری «مانیتور» شبکه تلویزیونی ARD پنجشنبه شب اعلام کرد پژاک به صورت سیستماتیک در اروپای غربی سربازگیری می‌کند. بسیاری از این افراد زنان و مردان جوان آلمانی هستند.

این مطلب را یک جوان 21 ساله اعلام کرد که از هشت ماه پیش توسط فعالان پ.ک.ک به عنوان جنگجوی پژاک ثبت نام شده است. او پیش از آن که به شمال عراق اعزام شود، سه ماه را در یک اردوگاه پ.ک.ک در بلژیک برای طی کردن دوره‌های آموزشی سپری کرده است.

احمدی، رییس پژاک مرکز اصلی فعالیت خود را در آلمان بنا نهاده است و در وست هوفن شهر کلن اقامت دارد. احمدی که به گفته خودش یک شهروند آلمانی است، گفت: بسیاری از جوانان کرد، حتی دوشیزگان از اروپا آمده‌اند. بسیاری از آنها پیش ما می‌آیند، بسیاری به شمال کردستان و ترکیه می‌روند.

بر اساس گزارش تحقیقی «مانیتور»، عوامل اطلاعاتی آلمان با احمدی تماس‌هایی را برقرار کرده‌اند. فعالیت‌های وی تحت نظر دفتر حفاظت از قانون اساسی آلمان قرار دارد.

بنا به اعلام دادگستری آلمان وی تاکنون قانونی را نقض نکرده است. از نظر وزارت کشور آلمان، پژاک روابط مستقیمی با حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ.ک.ک) دارد. پ.ک.ک هم در اروپا و هم در آمریکا جزو فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد.

هانس کریستین اشتروبله (Hans-Christian Ströbele)، عضو کمیته نظارت اطلاعاتی پارلمان آلمان از حزب سبزها احتمال می‌دهد مقامات آلمان اشتباهات سنگینی را مرتکب شده باشند.

وی گفت: «اگر مظنون، جرم‌های بسیار سنگینی را مانند یافتن متحد تروریستی در خارج از کشور یا ثبت‌نام از سربازان برای نیرویی خارجی مرتکب شود، مقامات جزایی آلمان وظیفه تحقیق در آن باره را دارند.»

بر اساس این گزارش، بنا بر ارزیابی‌های محتاطانه، پژاک ظرف دو سال گذشته در حملاتش به ایران دستکم 200 تن را به قتل رسانده است.

کد خبر 24816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز