همشهری آنلاین: همگام با شب برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در تایلند براثر انفجار بمب چهار نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

ادامه تنش ها در روزانتخابات تایلند

به گزارش ایرنا، تنش‌های سیاسی تایلند که از آبان ماه آغاز شده در روز برگزاری انتخابات برغم تدابیر شدید امنیتی توسط 250 هزار نیروی پلیس و ارتش ادامه یافت و براثر انفجار بمب در استان ˈپاتانیˈ چهار نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

استان پاتانی در جنوب تایلند یک هزار و 940 کیلومترمربع مساحت و بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.

وچونگ نوتراوونگ رییس کمیسیون انتخابات تایلند گفت که این بمب شب گذشته در خوکفو استان پاتانی و در مسیر تردد واحدهای حوزه‌های انتخاباتی منفجر شد و براثر آن سه سرباز و رییس یک حوزه انتخاباتی کشته شدند.

معترضان دولت و مخالفان برگزاری انتخابات اکثرا افراد متوسط بانکوک و ساکنان جنوب این کشور هستند که پاتانی نیز در این منطقه قرار گرفته است.

رسانه‌های تایلند گزارش دادند انتخابات زودهنگام پارلمانی تایلند به دلیل تنش‌های سیاسی و ممانعت مخالفان با برگزاری آن در 42 منطقه از 9 استان که اکثرا در جنوب این کشور واقع هستند با اختلال همراه شده است.

انتخابات پارلمانی تایلند از صبح روز یکشنبه علیرغم فشار مخالفان برای تعویق آن به مدت 18 ماه با اصرار یینگلوک شیناواترا نخست وزیر موقت آغاز شد.

همچنین مخالفان علیرغم حضور پلیس و نیروهای امنیتی در شهر بانکوک در برخی حوزه‌های رای‌گیری پایتخت اختلال ایجاد کرده و مانع برگزاری انتخابات شده‌اند.

روز گذشته نیز براثر درگیری بین مخالفان انتخابات و افرادی که بر برگزاری انتخابات تاکید داشتند و تیراندازی یک فرد در بانکوک هفت نفر مجروح شدند.

انتخابات با تنش های موجود هم اکنون در 68 استان و 333 حوزه انتخابیه از 375 حوزه در حال برگزاری است.

مردم 77 استان تایلند قرار بود در 93 هزار و 535 حوزه انتخابی حاضر شوند تا سرنوشت ناآرام این کشور را رقم بزنند.

48 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت 66 میلیونی تایلند واجد شرایط رای دادن هستند و باید سرنوشت 375 کرسی از 500 کرسی پارلمان را تعیین کنند.

کد خبر 248097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز