دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

شرکت بازی‌های رایانه‌ای"کوما ریلیتی گیمز" (Kuma Reality Games) سازنده بازی آنلاین "تهاجم به ایران"(Assault on Iran) می‌خواهد دیالوگی را به سبک خود با سازندگان ایرانی "بازی ‌رایانه‌ای انرژی هسته‌ای" آغاز کند؛ تبادلی از راه ساختن بازی‌های رایانه‌ای.

به گزارش خبرگزاری رویترز این واکنش به دنبال اعلام خبر تولید اولین بازی رایانه‌ای در زمینه انرژی هسته‌ای در  ایران توسط مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

 در این بازی یک فرمانده نیروهای ویژه به نام بهمن مامور آزادکردن یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران می‌شود که در اسارت نیروهای آمریکایی در عراق است. این بازی که قرار است تا پایان امسال وارد بازار شود پاسخی به بازی "تهاجم به ایران" ساخت شرکت آمریکایی است که شهریور ماه امسال به بازار عرضه شد و در آن حمله آمریکا به یکی از تاسیسات هسته‌ای حساس  ایران شبیه‌سازی می شود.

مدیر کل شرکت کوما ، کیت هلپر، می‌گوید که  قرار است در پاسخ به بازی ایرانی در 4 ژوئیه امسال مرحله جدیدی به بازی آمریکایی با نام  "تلافی در عراق" اضافه شود.او می‌گوید:" موقعیت فعلی فرصتی برای ماست تا تبادلی را با ایرانی‌ها آغاز کنیم و ببینیم که این مسیر به کجا ختم خواهد شد." هلپر می‌گوبد هنوز تماسی با طرف ایرانی برقرار نکرده‌است،اما اضافه کرد مشتاق است با آنها کار کند و در پخش بازیشان به آنها کمک رساند.

خبر خبرگزاری فارس درباره بازی ‌رایانه‌ای انرژی هسته‌ای

 

 


 

کد خبر 248

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز