شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری تلویزیونی و پزشکی به نام مایکل موزلی برای درک چگونگی آلوده شدن بدن توسط انگل‌ها،‌ بدن خود را در معرض انواع انگل‌ها و کرم‌ها قرار داده‌است.

براساس گزارش BBC، این پزشک یک کرم نواری را بلعیده،زالویی را روی دستش گذاشته و تلاش کرد تا بدنش را با شپش آلوده سازد.

کرم‌ها برای چندین‌هفته در بدن این فرد زندگی کردند اما هیچ نوع احساس بیماری در وی ایجاد نشد. نمونه‌های برداشت شده از بدن وی درحین انجام این آزمایش به منظور مطالعه روی عوارض آلودگی انگلی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

موزلی در آخرین فیلم مستند علمی‌اش سه لارو کرم نواری که از بدن گوسا‌له‌ها در کنیا به دست آورده‌بود را بلعید. پس از چند هفته وی برای اینکه بتواند تصاویر زنده‌ای از درون سیستم گوارشی‌اش به دست آورد دوربین کوچکی را نیز بلعید تا تصاویر پخش شده را روی آی‌پدش مشاهده کند.

زالو

این تصاویر نشان دادند سه کرم به طول یک متر به دیواره روده او چسبیده‌اند. این کرم‌ها می‌توانند درون بدن انسان تا 10 متر نیز رشد کنند. این نوع انگل از طریق گوشت آلوده وارد بدن انسان می‌شوند. این انگل‌ها معمولا نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهند و موزلی نیز هیچ عارضه آشکاری از وجود انگل در بدنش از خود نشان نداد و تنها یک کیلوگرم به وزنش اضافه شد.

این آزمایش ناخوشایند به منظور کمک به محققان دانشگاه سالفورد که در جستجوی نشانه‌های آلودگی‌های انگلی در بدن انسان هستند انجام گرفته‌است. در اکثر مواقع پزشک زمانی از آلودگی فرد به این نوع از انگل‌ها و نمونه‌های خطرناک‌تر آگاه می‌شود که دیگر دیر شده و انگل به اندام‌های حیاتی فرد نفوذ کرده‌است.

کد خبر 247869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز