مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: این بزرگراه که شهید علی صیاد شیرازی نام‌گذاری شده است از خیابان شهید مدنی در شرق تهران آغاز و به بزرگراه طبقاتی صدر ختم می‌شود.

راههای ارتباطی:

مهمترین ورودی و خروجی این بزرگراه عبارتند از: خیابان شهید مدنی، خیابان شریعتی،خیابان معلم،خیابان سبلان، بزرگراه رسالت،بزرگراه شهید زین الدین،خیابان کلاهدوز،بزرگراه صدر.

سال تاسیس 1387، بزرگراه شهید صیاد شیرازی به طول 12 کیلومتر یکی از محورهای بزرگراهی اصلی شهر تهران در حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا میدان سپاه است.

این محور شمالی ـ جنوبی حدود 3 سال پیش به بزرگراه رسالت رسید و پس از آن به دلیل برخورد با بافت فشرده مسکونی، عملیات احداث ادامه بزرگراه متر به متر طی شد تا اینکه از بزرگراه رسالت به خیابان پلیس متصل شد.

بعد از خیابان پلیس، بزرگراه باید از خیابان‌های شیخ صفی و جوار بیمارستان خانواده عبور می‌کر.

عملیات عمرانی بخش پایانی احداث بزرگراه شهید صیاد شیرازی شامل احداث حدود ۲ کیلومتر بزرگراه و اجرای ۲ دستگاه پـل (پل استـاد مطهـری و پل شیخ صفی)، شیب راهه‌های ورودی و خروجی مربوطه باطول بیش از یک کیلومتر و دیوارهـای حایل بتن‌آرمه حاشیه بزرگراه بود که پس از ۵ ماه کار شبانه روزی، فروردین امسال تکمیل شد تا عملاً پروژه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که از تقاطع بزرگراه شهید بابایی شروع شده است با رسیدن به میدان سپاه به اتمام برسد.

همچنیـن احداث دو دستگاه پل عابر پیـاده برای تسهیل گـذر عابـران از عرض بزرگراه و احداث شبکه روشنایی و شبکه جمع آوری آبهای سطحی در کنـار سـاخت کندروهـای دسترسی محلی بزرگراه از جمله اهم اقـدامات انجام شده است.

کد خبر 247646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز