نیلسون کوریا، دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس، وقتی به ایران‌آمد کمتر کسی تصور این روزها را می‌کرد؛ روزهایی خوش برای دروازه‌بانی که با نظر مانوئل ژوزه آمد، شهاب گردان را کنار زد و به دروازه پرسپولیس رسید.

نیلسون کوریا، دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس

 نیلسون اما وقتی وارد شد دیگر جایش را به کسی نداد. او رفته رفته محبوب هواداران پرسپولیس شد و خیلی‌ها معتقدند بعد از احمدرضا عابدزاده، او بهترین دروازه بان پرسپولیس است. هر چند نیلسون دروازه‌بانی عابدزاده را ندیده ولی خودش در این خصوص می‌گوید: «از خیلی‌ها در مورد عابدزاده شنیده‌ام و می‌گویند او جزو بهترین دروازه‌بان‌های آسیا بوده است.»او در مورد وضعیت خودش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده است. این مصاحبه قبل از بازی پرسپولیس مقابل گسترش فولاد انجام شد.

  • اول از عملکرد خودت در این فصل شروع کنیم. تا حالا فقط 10گل خورده‌ای و این یک آمار فوق‌العاده است. چه عواملی در این عملکرد خوب تأثیر داشته است؟

وقتی تیمی کم گل می‌خورد باید تلاش کند که بازی را ببرد. چون با توجه به اینکه تیم، گلی دریافت نکرده، شانس برای بردن و کسب 3امتیاز بالاتر می‌رود. به‌نظر من در بسته ماندن دروازه پرسپولیس، سازماندهی فوق‌العاده تیم، مهم‌ترین دلیل است. حمایت کل تیم و بازیکنان باعث می‌شود تا در خط دفاع تنها نباشم. همه بازیکنان پشت هم هستند، از مهاجم نوک گرفته تا من که درون دروازه هستم.

  • منظورت این است که دفاع تیمی باعث شده که کم گل بخورید؟

دقیقا. من می‌گویم در پرسپولیس کسی برای خودش بازی نمی‌کند. همه برای تیم بازی می‌کنند و هر بازیکنی به نوبه‌خودش در کم گل خوردن تیم دخیل است و نقش دارد.

  • خودت چقدر در این موفقیت نقش داری؟ حتما می‌دانی که خیلی‌ها از تو تعریف می‌کنند و معتقدند پرسپولیس بعد از سال‌ها در خط دروازه آرامش دارد.

من کارم را به خوبی انجام می‌دهم و اگر دقت کنید در برخی بازی‌ها به تیم هم کمک می‌کنم اما اینجا یک نکته وجود دارد؛ به‌تنهایی نمی‌شود کاری انجام داد. پس نتیجه می‌گیریم که من به‌تنهایی در بسته ماندن دروازه پرسپولیس و عملکرد خوب تیم در خط دفاعی نقشی ندارم. خط دفاع هم نقش خودش را بازی می‌کند و البته سایر بازیکنان نیز همینطور.

  • برخی تو را با احمدرضا عابدزاده مقایسه می‌کنند. او را می‌شانسی؟

او را می‌شناسم و می‌دانم که بهترین دروازه‌بان تاریخ پرسپولیس است و زمان خودش در ایران و آسیا جزو بهترین‌ها بوده. وقتی مرا با عابدزاده مقایسه می‌کنند خوشحال می‌شوم و احساس غرور می‌کنم.

  • بازی‌های عابدزاده را دیده‌ای؟

متأسفانه بازی‌هایش را ندیده‌ام. فقط می‌دانم که کیفیت بالایی داشته و همیشه ستاره پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده. هیچ‌گاه با او در تماس نبوده‌ام اما دوست دارم و آرزو می‌کنم که یک روز او را رو‌دررو ببینم و با او حرف بزنم.

  • دوست داری یک روز با عابدزاده کار کنی؟

در تیم‌های قبلی به اندازه کافی کار یاد گرفته‌ام اما اگر عابدزاده بیاید این فرصت را دارم که با او کار کنم. البته غلامپور زحمات بسیاری برای من و سایر دروازه‌بان‌ها می‌کشد. به‌نظرم او هم در تعداد کم گل‌های خورده ما نقش دارد. درست مثل من، مدافعان و سایر بازیکنان.

  • بدن تو آماده است؛خیلی‌ها این را می‌گویند. حالا حالاها می‌خواهی بازی کنی یا برنامه‌ای برای خداحافظی داری؟

فعلا می‌توانم بازی کنم. این آمادگی را در خود می‌بینم که حالا حالاها تمرین کنم، در زمین حاضر شوم و مقابل مهاجمان حریف بایستم. اگر بدنم جواب بدهد دوست دارم تا 45سالگی بازی کنم؛ یعنی تا 7سال دیگر. البته شاید هم بیشتر! این بستگی به‌خودم دارد ولی هنوز در زمین فوتبال احساس خوبی دارم و می‌توانم تا چند سال دیگر بازی کنم.

  • خــانواده‌ات بـازی‌هایت را می‌بینند؟

همسرم به هیچ‌وجه دوست ندارد بازی‌هایم را ببیند و دخترم هم که 4سالش است نمی‌تواند تشخیص دهد که فوتبال ببیند یا برنامه‌ای دیگر.

  • می‌دانی که کار پرسپولیس برای قهرمانی سخت شده. آیا هنوز امیدوار هستید؟

من که امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود اما تیم‌هایی چون استقلال، فولاد، تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان هم مدعی هستند و رقابت فشرده‌ای با ما دارند. کار ما در این چند هفته که امتیاز از دست دادیم سخت شد.

  • 2 هفته پیش که دربی برگزار شد، خیلی‌ها از کیفیت بازی انتقاد کردند. چرا دربی اینقدر بد بود؟

من هم قبول دارم که دربی خیلی بد بود و از چند روز قبلش، حاشیه‌ها و حساسیت این مسابقه را بیشتر کردند. با این حال پرسپولیس بهتر بازی کرد و استقلال کار خاصی انجام نداد.

  • قبول داری پرسپولیس با توجه به نیاز مبرمی که به برد داشت باید بیشتر به آب و آتش می‌زد؟

ما تلاش مان را کردیم ولی نشد. از طرفی استقلال برای مساوی آمده بود و این نتیجه برایش راضی‌کننده بود به همین دلیل دفاعی بازی کرد.

  • خیلی‌ها معتقدند استقلال قهرمان لیگ می‌شود. نظر تو چیست؟

هر فردی می‌تواند در مورد این موضوع پیش‌بینی خودش را داشته باشد ولی من معتقدم هنوز شانس قهرمانی داریم. ما اصلا ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم تا همه‌‌چیز جبران شود. در این چند هفته خیلی اتفاقات افتاد که امتیازهای حساسی را از دست دادیم و این به ضررمان تمام شد. با این حال در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ما نهایت تلاش‌مان را انجام خواهیم داد. در جام حذفی هم شانس قهرمانی داریم و باید هر طور شده امسال یک جام به هواداران هدیه بدهیم. آنها واقعا به ما در این فصل روحیه دادند.

  • چه تیمی قهرمان جام جهانی می‌شود؟

بدون شک برزیل.

  • در مورد گروه ایران چه صحبتی داری؟

ایران کار سختی دارد و همه می‌دانند حریفان تیم ملی شما چه کیفیتی دارند ولی امیدوارم ایران در برزیل نمایش خوبی داشته باشد و طرفدارانش را خوشحال کند.

کد خبر 247159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز