رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به‌منظور بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور در مادرید به سر می‌برد عصر روز جمعه در دیدار با طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) گزارشی از وضعیت گردشگری ایران را به وی ارائه کرد.

گردشگری

 نجفی در دیدار خود با طالب ریفاعی که در مقر سازمان جهانی جهانگردی در اسپانیا برگزار شد روند همکاری‌های ایران با آن سازمان و توسعه گردشگری در کشور را مورد بررسی قرار داد. محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی به طالب ریفاعی گفت که با توجه به رشد فزاینده صنعت گردشگری در جهان، قرار گرفتن سازمان میراث فرهنگی ایران در زیرمجموعه ریاست‌جمهوری به‌معنای اهتمام جدی دولت ایران به گردشگری است. او ایران را برخوردار از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، زیارتی، طبیعت‌گردی و ‌گردشگری سلامت خواند و گفت: متأسفانه با وجود این ظرفیت‌ها، هنوز در عرصه گردشگری به جایگاه در خور‌ شأن ایران دست نیافته‌ایم.

نجفی اما دلیل دست نیافتن کشور به جایگاه اصلی گردشگری خود در جهان را ارائه چهره غیرواقعی از ایران در فضای بین‌المللی خواند. نجفی البته از تشکیل کارگروهی به‌منظور تسهیل در روند صدور روادید گردشگران ورودی به ایران به دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های این کارگروه تا ماه‌های آینده مشخص می‌شود. طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی نیز اقدامات اخیر گردشگری ایران را همسو با ایده سازمان جهانی جهانگردی مبنی بر حق جابه‌جایی آزاد مردم دانست. ریفاعی همچنین خواستار حضور فعال ایران در اجلاس آتی شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی شد.

کد خبر 247126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز