همشهری آنلاین: مردم می‌توانند با ارسال شماره کارت بانکی،‌ حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ به پرتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالایی، از وضع شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند.

سبد کالا

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی مردم با پرتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت اعلام کرد: در سایت اینترنتی www.yaranehkala.ir  اخرین اخبار مربوط به طرح و فهرست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است.

شهروندان همچنین می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره 09612 با مسئولان و کارشناسان طرح برای دریافت پاسخ پرسش های خود تماس بگیرند.

همچنین شهروندان می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع رسانی همراه اول به شماره 7995 * یا ارسال پیامک به شماره 5000799 با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضع شمول خود در طرح اطلاع یابند و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت کنند.

در این باره دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به ان صورت می پذیرد ، مدنظر است.

  • چند توصیه مهم وزارت صنعت درباره سبد کالا

برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.

فروشگاه‌های عرضه کننده سبد کالا مجاز به دریافت هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند.

برای دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی است.

تلاش می‌شود سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود، در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی مانده آن در طول ماه وجود دارد.

خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا شامل همه شاغلان و بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی - پیمانی و قراردادی - تمام شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی - پیمانی و قراردادی و همه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی است.

روزنامه نگاران،خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی - دانشجویان متاهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت - درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی - طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هم مشمول می‌شوند.

اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که سرپرست خانوار در طرح یارانه‌های نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است، مدیریت می‌شود.

به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور تحویل می‌شود.

شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک است و بدون ارائه کارت بانکی سرپرست خانوار امکان تحویل سبد کالا وجود ندارد.

همچنین مشابه همه تراکنش های بانکی به خاطر داشتن رمز صحیح کارت ضروری است و در صورت سه بار اشتباه در ورود رمز- کارت بانکی مسدود می شود و ارائه خدمت مقدور نخواهد شد.

کد خبر 247117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز