همشهری آنلاین: تیم ملی شمشیربازی جانبازان و معلولین ایران با کسب سهمیه مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی از رقابت‌های جام جهانی آلمان بازگشت.

شمشیربازی معلولین

آقای غلامحسین غنی، سرپرست تیم اعزامی در خصوص این رقابت‌ها گفت: مسابقات جام جهانی آلمان با حضور برترین‌های جهان و پارالمپیک برگزار شد و ایران در اولین حضور برون مرزی خود در رشته شمشیربازی در نظر داشت با 4 ورزشکار و در دو بخش انفرادی و تیمی شرکت کند که متاسفانه به دلیل عدم صدور روادید برای 2 نفر از آنها، در نهایت با دو ورزشکار در رشته سابر انفرادی به این مسابقات اعزام شدیم.

وی افزود: در دور گروهی که ورزشکاران ما حضور داشتند، کشورهایی چون فرانسه، قهرمان جهان، و نیز انگلستان و روسیه که برترین‌های پارالمپیک بودند، حضور داشتند و با این حال ورزشکاران ما بسیاری از مسابقات خود را با نتیجه نزدیک واگذار کردند.

سرپرست تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی گفت: در رشته سابر بخش انفرادی که ورزشکاران ما در آن به رقابت پرداختند، 32 ورزشکار حضور داشتند که خوشبختانه نمایندگان کشورمان موفق شدند در جمع 16 نفر اول قرار گیرند و مجوز حضور در رقابت‌های پاراآسیایی کره جنوبی را کسب کنند.

آقای غنی خاطرنشان کرد: رشته شمشیربازی از رشته‌های مدال‌آور است و پتانسیل این را دارد که بر روی آن سرمایه‌گذاری انجام شود.

بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی جانبازان و معلولین اولین حضور بین‌المللی خود را با شرکت در رقابت‌های جام جهانی آلمان که از 27 تا 30 دی ماه در شهر مالچو برپا بود، رقم زد.

تیم اعزامی به این مسابقات متشکل از غلامحسین غنی سرپرست، علیرضا طاهرخانی مربی، و محسن براتی و کیان عبدی، ورزشکار، در این مسابقات شرکت کرده بود.

 

کد خبر 246712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز