جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ظاهراً پسر بچه‌ای اهل سن‌پترزبورگ تازه ترین عضو خانواده شرودر است. صدراعظم سابق آلمان و همسرش، دو سال پیش هم سرپرستی دختر بچه‌ای از پرورشگاهی در همان شهر را تقبل کرده بودند.

روزنامه آلمانی ولت از برلین گزارش کرد، گرهارد شرودر 62 ساله، صدراعظم پیشین آلمان و دوریس 43 ساله، همسرش مجدداً سرپرستی یک پسر بچه روس را تقبل کرده‌اند.

محافل حزب سوسیال دموکرات آلمان در هانوفر تایید کرده‌اند که اکنون پس از ویکتوریا کوچولو، یک پسر کوچک نیز به جمع خانواده شرودر پیوسته است.

بر اساس گزارشی که در مجله «بیلد» منتشر شد، این کودک کمتر از یک سال سن دارد و همانند ویکتوریا اهل سن پترزبورگ است.

این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان و همسرش در سال 2004 میلادی ویکتوریا را به فرزندی پذیرفته بودند که حالا پنج ساله است.

پیشتر دوریس شرودر دختر 15 ساله‌اش به نام کلارا را به زندگی شرودر وارد کرده بود. گرهارد شرودر با این که تا کنون چهار بار ازدواج کرده است، از خود فرزندی ندارد.

هنوز خانواده شرودر در این باره موضع‌گیری نکرده‌اند. حتی در زمانی که صدراعظم سابق آلمان ویکتوریا را به فرزندی می‌پذیرفت، محرمانه نگه داشتن این موضوع را مهم می‌دانست.

آنگونه که یک روزنامه اینترنتی روسی گزارش کرده است، پیوستن این عضو جدید به خانواده شرودر به حدی مخفیانه در حال انجام است که حتی محافظ شخصی شرودر هم این مطلب را اندکی پیش از انجام سفر بازگشت از روسیه به آلمان متوجه شده است.

پس از اولین فرزند خوانده‌ای که به خانواده شرودرها وارد شد، مباحثاتی جدی درباره روند فرزندخواندگی در آلمان به راه افتاد، چرا که برای مردی به سن صدراعظم سابق آلمان روند تقبل سرپرستی یک کودک بسیار دشوار است.

بعدها مشخص شد که شرودر با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره طرح پذیرش سرپرستی یک کودک صحبت کرده بوده است.

احتمال داده می‌شود که پوتین برای خوشحال کردن دوست آلمانی‌اش از رابطه‌هایی که در محل تولد خود یعنی سن پترزبورگ داشته، بهره برده باشد. ویکتوریا نیز پیش از ورود به خانواده شرودر در یکی از پرورشگاه‌های آن شهر نگه‌داری می‌شد.

اما دوریس شرودر همسر صدر اعظم سابق آلمان نیز همواره قلباً بچه‌ها را دوست داشته است. او علاوه بر همکاری در پروژه‌های کودکان یونیسف در فعالیت‌های حمایتی از کودکان در هانوفر نیز شرکت کرده است.

دوریس چند سال پیش در تیرانا، پایتخت آلبانی، به بازدید از کودکانی رفت که به شدت مریض بودند و حتی کتابی هم برای کودکان با نام «صدراعظم در استخر زندگی می‌کند» منتشر کرده است.

کد خبر 2466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز