مرمتگران آثار تاریخی در کاخ سعدآباد تهران به هنگام مرمت یک مبل یک‌نفره از آثار تاریخی دوره قاجار در این کاخ موفق به یافتن بخش هایی از یک قرآن و یک قطعه دعا در مرمت این اثر تاریخی شدند.

براساس آنچه خبرگزاری مهر منتشر کرده است، کارشناسان و مرمتگران آثار تاریخی در کاخ سعدآباد تهران احتمال داده‌اند که این قطعات ممکن است با نیت سلامت و حفظ زمام امور در تشک یکی از مبل های یک‌نفره کاخ سعدآباد که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد، جا‌گذاری شده باشد.

این قرآن کوچک و قطعه دعایی که دارای 15برگ چاپی از سوره المؤمنون در قرآن کریم است زمانی توسط کارشناسان بازبینی شد که مرمتگران آثار تاریخی آنها را از مبلمان قاجاری کاخ ملت به دست آوردند.

آنطور که کارشناسان آثار تاریخی اعلام کرده اند قرآن و قطعه دعایی که از مبل یک‌نفره کاه ملت سعدآباد به دست آمده است به دلیل گذر زمان دچار قارچ زدگی و کپک شده بود و صفحات قرآن و ادعیه به دست آمده نیز با چسب به یکدیگر متصل شده بودند. مرمتگران آثار تاریخی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد قطعات به‌دست‌آمده از مبلمان تاریخی در کاخ سعدآباد را بلافاصله پاکسازی و اسیدزدایی کرده‌اند.

کد خبر 246363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز