سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ گفت: ۸۰درصد مطالبات معوق بانکی تهران در اختیار ۳۰نفری است که اسامی آنها در کمیسیون اصل ۹۰موجود است.

این افراد علاوه بر در اختیار داشتن بیش از 80هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تهران، انحصارواردات برخی اقلام مانند نهاده‌های خوراک دام و طیور را نیز در اختیار دارند که مقرر شده تا در دومین نشست مشترک کمیسیون اصل 90با بازرسی کل کشور در محل این سازمان، گزارش پیگیری انحصار در واردات این اقلام نیز ارائه شود.

به گفته وی در تازه‌ترین نشست اعضای این کمیسیون با رئیس و معاونین سازمان بازرسی کل کشور، پرونده برخی افراد که با دریافت مبالغ کلان از مردم و سپرده‌گذاری آن در بانک‌ها متواری شده اما سود این سپرده‌ها را دریافت می‌کنند، پیگیری شد. فقط در یک مورد فردی 357میلیارد تومان پول از مردم دریافت و با سپرده‌گذاری در یک بانک خصوصی از سود آن بهره‌مند می‌شد که با پیگیری انجام شده از وی خلع ید و این پول‌ها به مردم بازگردانده شد. او در گفت‌وگو با همشهری گفت:

برخی افراد با دریافت تسهیلات کلان بانکی از بازپرداخت آن خودداری کرده و یا با سوءاستفاده، این اعتبارات را غیرموارد یا طرح‌های اعلام شده به‌کار گرفته‌اند که بررسی پرونده این بدهکاران بزرگ بانکی در برخی استان‌های کشورآغاز و مبالغ هنگفتی از این بدهکاران دریافت و بازگردانده شده یا در دست اقدام است.

کد خبر 246348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز