تهران - ایرنا: کاردار یمن در تهران در پی اقدام ترویستی امروز در صنعا پایتخت این کشور که منجر به شهادت «ابوالقاسم اسدی» دیپلمات ایرانی شد، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اقدام تروریستی ابلاغ شد.

fm

به گزارش ایرنا، این احضار در پی اقدام تروریستی امروز در یکی از خیابانهای شهر صنعا پایتخت یمن و تلاش اعضای یک گروه مسلح تروریستی برای ربودن آقای ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان که منجر به تیراندازی و شهادت ایشان شد، صورت گرفت.

در این دیدار با یادآوری مسوولیت های دولت میزبان در حفظ و تامین امنیت دیپلمات های مقیم بر اساس موازین و مقررات بین المللی ، ضرورت اقدام عاجل و سریع دولت یمن و به خصوص بخش های ذیربط سیاسی و امنیتی برای بررسی فوری این اقدام تروریستی، همچنین بر پیگرد، محاکمه و مجازات عاملان آن تاکید و خاطر نشان کرد هیچگونه تعلل و کوتاهی در این خصوص از سوی دولت یمن پذیرفته نیست.

در این دیدار همچنین تاکید شد دولت جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت همه توان و ظرفیت سیاسی و حقوقی خود را برای پیگیری این موضوع بکار خواهد گرفت.

در این دیدار همچنین با یادآوری پیگیریهای صورت گرفته در صنعا و تهران در خصوص استمرار ربایش آقای احمد نیکبخت وابسته اداری سفارت کشورمان، اطلاع رسانی شفاف و سریع دولت یمن در مورد وضعیت وی نیز مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

کاردار یمن با اظهار تاسف و محکومیت این حادثه تروریستی از سوی خود، دولت و مردم یمن ، شهادت دیپلمات کشورمان در صنعا را به خانواده ایشان و همچنین دولت و مردم ایران تسلیت گفت و تاکید کرد مراتب فوق را سریعا به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

کد خبر 246282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز