گروه حوادث: اعضای یک شبکه جعل و کلاهبرداری که میلیونها تومان از افراد و کسبه کلاهبرداری کرده بودند، با تلاش مأموران دایره 14 پلیس آگاهی تهران به دام افتادند.

به گزارش همشهری، محمد تورنگ – رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فاتب – ضمن اعلام این خبر گفت: در تاریخ 21 اسفندماه امسال پرونده‌ای از شعبه هشتم دادیاری ناحیه 11 به شعبه 14 اداره آگاهی تهران ارجاع شد.
در این پرونده شاکیان با طرح شکایتی مدعی شده بودند که چند نفر با هویت‌های جعلی به نام‌های محمدحسین، علیزاده و خانم دکتر پیمان با دایر کردن شرکتی در خیابان وزرا مقادیر زیادی کالا از قبیل کامپیوتر، مواد غذایی، مواد بهداشتی و فرش خریداری کرده و با دادن چک‌های فاقد اعتبار و جعلی به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال متواری شده‌اند.
با ارسال پرونده به دایره 14 اداره آگاهی تیمی از کارآگاهان مجرب مسئول رسیدگی به پرونده شدند. مأموران در ردیابی‌های مقدماتی خود متوجه شدند که این افراد با استفاده از  عناوین جعلی و تأسیس یک شرکت دیگر در خیابان میرداماد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

تورنگ ادامه داد: با مراقبت‌های شبانه‌روزی بالاخره مخفی‌گاه آنها در میدان کتابی شناسایی شد و سه تن از اعضای این باند به نام‌های فریبرز با نام جعلی محمدحسین، علیرضا با نام جعلی علیزاده و شهربانو با نام جعلی دکتر پیمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
از محل اختفای آنها تعداد 9 جلد شناسنامه، کارت پایان خدمت، و 100 میلیون تومان از اموال کلاهبرداری شده کشف شد. همچنین در بازجویی های اولیه طبق اعترافات متهمان پرونده، مخفی‌گاه دیگر اعضای این باند در پونک شناسایی و علاوه بر کشف وسایل  مربوط به جعل مبلغ 60 میلیون تومان کشف و ضبط شد. تحقیق از اعضای این باند ادامه دارد.

کد خبر 2462

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز