همشهری آنلاین: فرهاد رهبر در پی انتصاب مدیران دانشگاه تهران در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در دولت یازدهم طی احکامی افراد جدیدی را جایگزین اعضای تیم مدیریتی خود که به دولت و دستگاه‌های اجرایی مأمور شده‌اند، کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران طی حکمی رئیس جدید شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران را منصوب کرد. پیش از این دکتر رضا راعی رئیس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به عنوان عضو هیئت مدیره و رئیس این شرکت فعالیت می‌کرد.

پس از آنکه رضا راعی در دولت یازدهم به عنوان معاون اداری و مالی سازمان تأمین ‌اجتماعی منصوب شد، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نیز طی حکمی سید جواد ساداتی‌نژاد معاون اداری مالی دانشگاه تهران را جایگزین راعی در شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران کرد.

گفتنی است رضا راعی پیش از عهده‌داری معاونت اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، علاوه بر ریاست شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، عهده‌دار ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز بود.

بر طبق این گزارش، پس از آنکه محمدحسین امید مدیر سابق طرح ساماندهی دانشگاه تهران، به عنوان معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم منصوب شد، یک انتصاب دیگر نیز در دانشگاه تهران رقم خورد.

بر این اساس، سید جواد ساداتی‌نژاد معاون اداری مالی دانشگاه تهران طی حکمی رضا قاسمی مدیرکل سابق پشتیبانی و طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران و سرپرست راه‌اندازی پردیس هشتگرد این دانشگاه را به سمت مدیر طرح ساماندهی دانشگاه تهران منصوب کرد.

این گزارش می افزاید: در پی انتصاب مدیران دانشگاه تهران در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در دولت یازدهم، فرهاد رهبر طی حکم‌هایی افراد جدیدی را جایگزین اعضای تیم مدیریتی خود که به دولت و دستگاه‌های اجرایی مأمور شده‌اند، نموده است.

پیشتر اعلام شده بود که رئیس دانشگاه تهران در پی رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمود گودرزی جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان کابینه یازدهم، طی حکمی رضا رجبی - استاد تمام گروه آسیب‌ شناسی و حرکات اصلاحی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران را جایگزین گودرزی در سمت ریاست دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه کرد.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی دکتر حسن روحانی در دولت یازدهم نیز پیش از انتصاب به این سمت، عهده‌دار معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود که پس از حضور وی در کسوت معاونت رئیس‌جمهور، دکتر اکبر ولی‌زاده به عنوان معاون پژوهشی این دانشکده منصوب شد.

هر چند که از میان اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، چهره‌هایی هستند که پیش از عهده‌دار شدن مسئولیت اجرایی در دولت یازدهم، در دانشگاه تهران مسئولیت داشته و هنوز هم فرد جدیدی جایگزین آنها نشده است.

به عنوان نمونه سید ضیاء هاشمی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران که از سوی رضا فرجی‌دانا به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب شده است، پیش از این انتصاب، ریاست مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی را عهده‌دار بوده که البته هنوز درباره انتخاب فرد جدیدی به عنوان جایگزین وی در سمت ریاست این موسسه اطلاع‌رسانی نشده است.

کد خبر 245775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز