گروه اقتصادی: معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با رد برخی خبرهای مطرح‌شده در زمینه لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت۱۰ تا ۲هفته آینده به خبرنگار ما گفت: کمیته‌ مشترک گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران از یک‌ماه پیش فعالیت خود را برای بررسی و ویرایش قوانین صادرات، واردات و کالاهای مشمول اولویت۱۰ آغاز کرده و این بررسی‌ها ادامه دارد.

این درحالی است که به گفته مهدی میر ابوطالبی هرگونه اعمال ممنوعیت واردات با سیاست‌های آنی و یک شبه خلاف قانون برنامه پنجم توسعه بوده و رویکرد سازمان توسعه تجارت در بررسی تعرفه‌های جدید صادرات و واردات نیز کنترل واردات با استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای است که با این شرایط ضرورتی برای تداوم ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای اولویت 10احساس نمی‌شود.

تعلل وزارت صنعت

این در حالی است که رئیس مجمع عالی واردات با تأکید بر اتمام بررسی لغو ممنوعیت واردات کالاهای اولویت 10در وزارت صنعت و اعلام نهایی این موضوع تا چند هفته آینده به خبرنگار ما گفت: برخلاف گفته مسئولان، بررسی‌های تخصصی سازمان توسعه تجارت برای لغو این ممنوعیت انجام شده است. محمدحسین برخوردار لغو ممنوعیت واردات کالاهای اولویت 10 را مطالبه بخش خصوصی و اجتناب‌ناپذیر خواند.

کد خبر 245678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز