همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشجویانی که در دوره کارشناسی به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار باشند و حدود ۴ الی ۵ سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد و تسویه نکرده باشند؛ در صورتی که در مقطع بالاتر پذیرفته شوند نمی‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

دانشجو

کیوان مرادیان در گفتگو با مهر در خصوص بدهی دانشجویان فارغ التحصیل به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان بدهکار به میزان تاخیری که دارند باید جریمه پرداخت کنند، یکی از دلایل سختگیری صندوق رفاه این است که منابع عظیمی که دراختیار دانشجویان قرار می‌گیرد باید به صندوق بازگردد اگر این کار صورت نگیرد روند افزایشی در وام ها وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای باز پرداخت وام های دانشجویی به میزان تاخیری که دارند فرمول هایی طراحی شده است. به عنوان مثال دانشجویان کارشناسی که حدود 4 الی 5 سال از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد و به صندوق بدهکار باشند در صورتی که در مقطع بالاتر پذیرفته شوند؛ نمی‌توانند دیگر از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

مرادیان تصریح کرد: استفاده از تسهیلات برای این دانشجویان منوط به پرداخت کل مبلغ بدهی و جریمه آن است در صورتی که دانشجویی به موقع وام دریافتی خود را پرداخت کرده باشد می‌تواند در صورت قبولی در مقطع بالاتر در بین اقساط قبلی خود، وام جدید از صندوق دریافت کند.

وی افزود: ‌البته دانشجویانی هم که در پرداخت بدهی خود به صندوق کمتر از یک سال تاخیر دارند جریمه شان این است که به اندازه شش ماه اقساط آخر را زودتر از موعد پرداخت کنند.

کد خبر 245429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز