روابط عمومی فرابورس درپی مصوبه جدید شورای پول واعتبار مبنی برافزایش سقف تسهیلات مسکن، نسبت به سوءاستفاده افراد سود جو هشدار داد.

به گزارش همشهری دراین اطلاعیه آمده است: درپی مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی برافزایش تسهیلات مسکن، معاملات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و مراجعه متقاضیان تشدید شده است. از سوی دیگر برخی افراد سود جو از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده می‌کنند و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می‌کنند و مردم نیز که اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند به‌جای مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس با مراجعه به این اشخاص و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می‌کنند. فرابورس بارها از راه‌های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تأکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه‌ها مراجعه نکنند بلکه به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند.

طبق این اطلاعیه درصورتی که متقاضی کد سهامداری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که یکی‌دو روز هم برای این موضوع زمان می‌برد. در مجموع حدود 5روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند. اما اینکه پس از آن چقدر زمان می‌خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است.

در حال حاضر قیمت هر برگ اوراق حق تقدم (اوراق تسهیلات مسکن) در فرابورس حدود 38هزار تومان است. با هر برگ اوراق حق تقدم می‌توان 500هزار تومان وام دریافت کرد و یک میلیون تومان وام حدود 80هزار تومان هزینه دارد. به‌عبارت دیگر برای دریافت وام 35میلیون تومان خرید یا ساخت مسکن متقاضی باید با مراجعه به فرابورس 2میلیون و 800هزار تومان پرداخت کند. البته با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار و متقاضیان واجد شرایط سایر حساب‌های تعهدی بانک مسکن نیز می‌توانند علاوه بر سقف وام قبلی با خرید از اوراق گواهی حق تقدم مابه‌التفاوت 15میلیونی را نیز دریافت کنند. این متقاضیان واجد شرایط نیز باید یک میلیون و 200هزار تومان اوراق حق تقدم خریداری کنند تا بتوانند از مابه‌التفاوت 15میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

کد خبر 245341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز